Spanska nostalgikänslor

Jag kommer verkligen inte från dessa Spanien-nostalgi-känslor varje gång jag stöter på ett spanskt ord eller en spansk vän så som Skalsky eller Oscar Martinez. Det är helt otroligt men sant. Nu går jag och Skalsky på samma skola, igen. Eller, för att rätta saker och ting så bytte faktiskt Skalsky till min kära skola; Donnergymnasiet. Som vi tycker om så!
Och häromdagen var jag och fikade med lite Donnermänniskor plus lite Spanienmänniskor som Jesper och Oscar. Självklart skulle Oscar vara oerhört enivs med att berätta att han inom några timmar skulle bege sig till ett plan för att ta sig ner till solkusten och steka i Funkan under en vecka. Blir man avundsjuk eller blir man avundsjuk? Man sitter ju hemma i tråkiga Sverige och fryser häcken av sig med vantar, halsduk och dunväst och bara tänker på att man skulle kunna ha det så där solvarmt och bikini på stranden och bara bränna sönder sig så mycket att man inte kan sova på natten.
Tanken på att Oscar, och alla andra nya gäststudenter, som sitter nere i Spanien nu och inte ens behöver fundera på var de ska gå ut är bara hemsk. Är man i Göteborg så måste man planera minst en dag innan var man ska gå om man ens ska gå ut. Utelivet i Göteborg är inte jämförbart med Spaniens. Jag saknar det. Jag saknar vännerna. Jag saknar värmen. Jag saknar Spanien.

Jag får pigga upp fredagskvällen med lite nostalgiska låtar från Funkan 2008/2009:

Sex On Fire
Show me love
I know you want me (Calle Ocho) Den som är mest spanska av låtarna
Infinity
Summer of 69

Och självklart vår alldeles egna:
Mr. Brightside
I'm coming out of my cage
And I've been doing just fine
Gotta gotta be down
Because I want it all
It started out with a kiss
How did it end up like this
It was only a kiss, it was only a kiss
Now I'm falling asleep
And she's calling a cab
While he's having a smoke
And she's taking a drag
Now they're going to bed
And my stomach is sick
And it's all in my head
But she's touching his-chest
Now, he takes off her dress
Now, letting me go

And I just can't look its killing me
And taking control
Jealousy, turning saints into the sea
Swimming through sick lullabies
Choking on your alibis
But it's just the price I pay
Destiny is calling me
Open up my eager eyes
'Cause I'm Mr Brightside

Väcker det minnen? Det gör det för mig i alla fall.

Simma lugnt!

PUSS
L


Kommentarer
Postat av: janne

OM det väcker minnen! du är i alla fall inte ensam om att sakna spanien linn..

vi ses om en vecka :)

2009-09-05 @ 17:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0