Samtal från Spanien

här försöker man desperat leva i vardagen och inte tänka på Spanien ett dugg. Visst går det bra. Nej, inte alls. Tyvärr. Dock vill jag ju inte glömma. Jag vill ju bara bli ihåg kommen alla de bra sakerna och de mindre bra sakerna som något som var det bästa i mitt arton år långa liv.

Fick ett mycket glatt samtal idag av min kära bror Zeus som, mitt under samtalet, satt på ett tåg på väg till Valencia för att besöka en skola. Jo, anledningen till att jag fick detta samtal från Spaniens kust var för att min kära Zeus såg på filmen Mamma Mia och insåg att han bara var tvungen att ringa mig då han sett klart det. Hur gullig kan man vara? :) Sånn söt bror man har.
Nu får vi bara hoppas på att han väljer rätt skola. Madrid eller Valencia, vilket blir det? Stay close for updates!
All lycka till dig. Miss you bro.

Och nu längtar jag bara efter den lilla mini-reunion som kommer att infalla i helgen i Stockholm. Det ska bli riktigt härligt att komma bort plus att få träffa alla Svensk/Spanska vänner! Tråkigt dock att inte alla kan komma och vara med och uppleva detta. Men för er som är lite ledsna och nere nu för detta så kan jag ju påminna er om att våran Spansk/Colombianska vän med krull på huvudet ska ha lite reunion i den lilla staden Alingsås i början av october. Feel free to come! (Säger jag som inte ens hostar detta partaj?!)

Spanien i mitt hjärta säger jag bara. Jag är så stört avundsjuk på de som är där nu och bara har kul och spenderar alla sina pengar på goda drinkar om kvällen och hela dagen på playan.
Gäststudenter - njut av den tid ni har i Spanien, det kommer bli en av era bästa tider någonsin som ni kan komma ihåg och berätta för era vänner, barn och barnbarn osv. Bara gilla det. Det är underbart. Åk inte hem för att ni har hemlängtan, låt era folks komma till er. De kommer inte ångra sig en sekund för att de skickade ner er till detta mini-Skandinaviska/Spanska ställe. Every little thing is gonna be alright. Ge det en chans!

Dags att följa de svenska tiderna, nattetid här i Sverige nu. Dock är det tid att gå ut nu i Spanien. Damn, I miss it. Men vi bara total älskar Donneronsdagar!

Take care.

PUSS
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0