I'm Yours

Sverige leder med 0-1 efter att Mellberg hade rätt timing med huvudet. Till och med Zlatan har visat framfötterna idag. Kanske kan sluta finfint för Sverige ikväll trots att Ungerns mussepiggspelare är ganska tuffa på skott och kontroll. Andra halvlek får visa vem som tar hem vinsten!
(Far är lite sur över hur Lars har valt sina spelare. Min kära far påstår att Elmander är en telefonstolpe till spelare. Visst, killen har känsla för det hela, men inte tillräckligt och verkligen inte tillräckligt enligt min far. Så rolig min kära pappa kan vara. Ni som har träffat honom vet ju hur kul han är på en skala!)

Som ni vet så har jag väldigt svårt för att inte koppla min vardag här hemma i Sverige till vardagen i Spanien. Det som väckte mest minnen idag tror jag var "I'm yours" med Jason Mraz. Visst, jag vet att den är en aningens uttjatad nu efter flera års lyssnande på denna sommarhit. Men minnena den väckte fick en att fälla en liten tår för våra underbara dagar tillsammans i Spanien. Det starkaste minnet jag kommer ihåg är "baren inne på Foreplay". Precis dagen innan Hilda och några andra skulle åka hem. Och vi, alla Svenskar stod och storlipade av både glädje och sorg. Glädjen mest för den tid vi spenderat tillsammans och sorgen för att vi alla snart skulle lämna.

Janne; vid denna tid om en vecka så är det minireunion och nostalgitripp till Nicoles stuga. Alla tiders. Que bueno !

Nu ska jag se på andra halvlek, äta lite godis och må bra efter vinsten för Sverige ikväll. Vi älskar Kim Källström.

Sköt om er.

PUSS
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0