drömmar är för bra för att vara sanna

"Jag stod och diskuterade miljardhuset med mäklaren medan min rika man, han den dära som man egentligen inte visste något om, han som bara var med, som varken var intresserad av huset eller läget. Det var ju trots allt mitt hus, mina pengar som skulle spenderas på något stort. Det var perfekt. Helt underbart. Stranden kunde man se utan problem, man kunde till och med skymta några stråk av strandpromenaden där folk åkte i bar överkropp i sina rollerblades eller promenerade med sina hundar.
Detta var drömhuset, det kunde inte bli bättre. Jag slår till tänkte jag. Det är här jag vill bo och ingen annan stans. Köpt."

- Det värsta var att det verkligen var drömhuset i en dröm. Det är något lömskt med Spanien. Fuengirola har helt tagit över mig och slukat mig på bara några månader. Det är som ett beroende, du vill bara ha mer och mer. Lite som en god chupito. Lägg märke till god. Men, om någon kan tolka drömmar, vad betyder detta?
Attsingen att det bara var en dröm. Jag hade ju verkligen inte bangat ett miljardhus på solkusten. You just have to love it.

Tengo que volver. Necesito que volver. Todos necesitamos que volver, pronto!

Ni som läser den här bloggen från Spanien kan väl snälla droppa lite mejl till mig om hur det är och om de finns några nya folk som bloggar från kusten!     [email protected]

Simma lugnt.

PUSS
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0