att ett år går så fort

Idag var det precis ett år sedan jag o min syster amanda träffades på Camino Coin 11 i lägenhet 3-5. Helt otroligt vilken pirrig känsla det var att få träffa en helt främmande person som kunde lika lite spanska som jag och som hade lika höga förväntningar som jag. Att komma till lägenheten sist var lite konstigt. Sitta i bilen med en då väldigt främmande familj som man skulle spendera nio månader med. Inte ett ord spanska från mig.
Väl framme ser jag hur hon står i en dörr till ett rum och skiner upp som en solstråle. Syster yster, syster i jeans. Trots att du anlände först av oss till lägenheten så tog du det sämsta rummet med sämsta sängen. Tack för att jag fick det bästa rummet!
Amanda Wadström, jag saknar dig något otroligt och önskar bara att vi bodde tillsammans nu så jag kan gå och väcka dig på morgonen till din marknadsföring med Torulf. Klaga på att det är vatten på hela golvet i badrummet då du har duschat. Klaga lite till för att det ligger tops i hela handfatet. Eller bara åka hem på lunchen, bädda ner oss i varsin soffa, dra ner persiennerna och sätta på en riktigt bra film som Mamma Mia eller Alfie. Och sedan bara höra kanelbullens tjat efter tuggummi eller godis. Jag saknar den tiden. Låt den känslan och upplevelsen leva kvar i våra hjärtan tills vi blir gamla och ihopkrympta då vi knappt kan minnas vad vi heter längre.
Syster. Jag älskar dig något enormt. <3

Kommentarer
Postat av: syster amanda

linn,jag har tårar!!! fy fan vad jag vill tillbaks<33

2009-09-05 @ 13:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0