jag är ganska dålig på o dansa, sjukt dålig på matte men väldigt bra på att spendera pengar !

sitter nu här o känner vinden blåsa genom håret, efter en två timmars lång idrottslektion med vals, bugg och foxtrot på schemat. riktigt kul faktiskt. foxtrot var väl inte min starka sida om man säger så, jag o janne på bugg - klockrent !! (svenska c talet idag; föredragning)
har även tillbringat en och en halv timma till att plugga matte c plus att jag spenderat kanske lite för mkt pengar på skolkläderna som kommer snart.. hmm.. en grå tröja med dragkedja och ett par gråa mjukisbyxor.. jag vet inte men på något sätt känns det inte som om man kan få för mkt av mjukiskläder, eller vad säger ni? dessutom är det ju ett kul minne. på tisdag nästa vecka (19 maj) så är det bara en månad kvar tills jag lämnar det här soliga, omtyckta stället. undrar hur det kommer bli..
det är tur att man ska upp till stockholm o bohuslän en del iaf. sen får vi väl se hur det går de dära första veckorna i augusti.. körkoret lockar ju så in i norden :P haha

idag presenterade sig den "nya" rektorn för oss; didier. fransman som ni kanske hör på namnet. trevligt. ifs så är han ju inte särskilt ny på skolan längre. han har väl varit här några veckor, om inte mer än en månad?! jaja det gör väl inte så mkt. huvudsaken är väl att han är trevlig och att han vet vad han gör med skolan.
fick höra nu att antalet elever kommer minska med 25 % till nästa år. vilket är riktigt illa. alltså kommer det gå 1/4 färre människor på skolan nästa år. dessutom så måste det skäras ner på lärare vilket är lite sorgligt. frågan är vilka som måste gå.. inte en lärare har ju rört en min, inte vad jag har märkt iaf.
jag tror att det var bra att jag valde att åka 08/09. one of the best years of my life.

nationella i matte c imorgon. vet inte hur jag ska fixa det här. stay calm, stay focused. ta med mig vatten och något att smarra på tror jag är det bästa. och verkligen ta det lugnt o tänka efter.. men jag menar då jag gjorde nationella i matte b så var jag helt lugn o tog det väldigt lugnt också. men nu är det matte c, betyget hänger lite på det här eftersom jag haft mina up and downs under terminens gång.
önska mig lycka till i alla fall och mellan kl 9.00 och 13.00 så kan ni väl tänka på mig, och alla andra som ska göra provet, lite extra. porfa!

nu skiner solen in genom fönstret borta vid soffan och det är nästan helt jättetyst i skolan, så behagligt att bara sitta här och inte göra något alls. men jag måste väl gå tillbaka till matteböckerna så jag kan allting om derivata, talet e, logaritmer och förändringsfaktorer, exponentialfunktorner med mera.

dags för mig att kila. måste gå o handla mat också. får se vad det blir för smarrigt, har ni något gott tips så säg till eller slå en pling :)

Bara tio dagar till mor o far är här.. sen kommer kusin den 5 juni !! jippiiee !!

sköt om er!

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0