en tripp till marbella så där över dagen

kom nyss tillbaka till skolan från marbella. har varit där med culturan o käkat lunch o lyssnat på ett litet föredrag om hur skolan där fungerar osv. 18.000 euro kostade det per termin, toppen! betalar du alla mina 8 terminer pappa :P haha
jättegod mat och jättesnygga lokaler med mera. dock gjorde jag o janne bort oss totalt för kyparn som hjälpte oss. han hette simon någonting och då han hällde upp vatten så darrade han på handen och på armen, självklart var vi tvugna att kommentera det. inte nog med det så var vi ju tvugna o slänga ur oss kommentarer som "va långsamt han skriver", "va nervös jag blir då han står där" och "vad kul om han kan svenska". och efter ett tag då vi har beställt varmrätt och käkat upp vår förrätt: soppa med bröd, så frågar han vänligt: "är ni klara med soppan?" shit. jag o janne bara kollade på varandra och slängde varsin blick åt koppen och eriks håll. läge o knipa igen och inte göra en min, håll inne gapskrattet. haha hjälp !! så kul. men så pinsamt. jaja. sen visade det sig att han var från danderyd i sthlm o han började först prata med janne som hade på sig sin skoltröja som det stod danderyd på. han hade två tvillingsystrar som båda hade gått ut. men janne kände inte igen namnen.. jaja. värden är liten. lika liten som att jag o erik alm bor typ grannar i sverige. eller inte grannar men han är en sisjö-bo och jag chillar stadigt mittemot pågen och njuter fortfarande av doften av nybakat bröd och nygräddade kanelbullar.
det är något jag saknar hemifrån faktiskt. kanelbullar. doften mellan klockan 3 och 4 på natten. mumma.

jaja. det var vårt besök på marbellas universitet. så mor o far ni kommer få hem en broschyr om det snart. jag fyllde i en lapp liksom alla andra gäststudenter som var med idag. men ah, ni kan ju läsa där. om ni inte vill skicka tillbaka mig till kusten här på costa del sol så kan jag ju alltid försöka smälta in i chicago, det vore ju inte helt fel.

ojojoj, jag är hur mätt som helst efter den enorma lunchen idag. men jag kan inte vänta tills jag ska äta min supergoda middag ikväll: pasta med pesto, mozarella och tomater. helt galet gott. det var faktiskt sofia som introducerade denna godmaträtt i mitt liv. saknar dig något enormt loppan. synd att ni inte kan komma hit.
jag vet att det är svårt o få ledigt o grejer, men försök typ en helg eller något. det vore kul. jaja. hör av er snart tjejor. i miss you guys.

gårdagen var ju stenhård, eller vad säger ni familjen? (amanda o fredrik)
först hade vi lite reunion, fredrik jag o amanda uppe på mandys terrass med värdfamiljen o grejer. det var kul. dennis var där ett tag också o sjöng sin låt för oss.
sen då jag skulle kila ner till koppen o hämta ett usb-minne så hakade fresh o mandy på för de skulle ta en sväng på strandpromenaden. men icke. det blev först svängen om kopp o sedan hämtade vi fredik o sen tagga vi ner till mochers; jazz restaurang och despúes runt hörnet av hippo.
it ended up kinda late.. tur att jag inte började förrän kl 10 imorse. inte lika kul dock då jag insåg att jag ju faktiskt skulle hålla ett tal.. det gick bra iaf det var ju tur det. men inte lika kul då det var typ helklass. jaja. man lär sig av sina misstag och man får skylla sig själv. men man lever bara en gång ! right?! =)

bara 17 dagar kvar tills mor o far kommer hit. nedräkningen är i full koll. nej nu vill koppen kila hemåt. måste dra. men vi hörs höörrni !

take care!

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0