partyveckan?

ojojoj.. nu är det dåliga updates här från funkan. men mor o far har varit här o då finns det ingen tid för att sitta framför datorn. jo lite kanske.. men njae.
jag ber om ursäkt för denna dåliga vecka med väldigt få updates.
himlans kul att de kom o hälsa på. åt god mat och hade jättetrevligt. saknar dom nu när de har åkt. väldigt synd dock att jag var tvungen o plugga massor när de var här. tyvärr gick man ju ut i veckan också. måndag.. för vadå? egentligen tror jag inte att det fanns en anledning? eller..? ingen aning. kul var det i alla fall. inte lika kul då man skulle upp efter tre timmar och sitta på en buss till granada för att se husen där lorca bodde. ite coolt faktiskt. o granada var en mycket fin stad. me gusta mucho. o doña maria, 10 år gammal tant.. helcoolt o ha få träffa en 100 år gammal tant som kunde lorcas dikter by heart. anledningen till att vi träffa henne var för att hon hade lekt med lorcas syster då hon var liten. ganska fräckt om du frågar mig :)

onsdag, utgång igen. alltid finns det en liten ynklig ursäkt till att gå ut. satt o åt riktigt god svärdfisk på restauranggatan o såg på finalmatchen; barcelona - man united, champions leauge. vilken tråkig match. men helt otroligt bra vinst !

party like a rockstar.

värre då man på torsdag morgon skulle upp tidigt för o skriva nationellt prov i spanska steg 3. sånt man bara inte får missa. vilket jag iprincip gjorde.. mamma kommer in till mig kl 08.45 o frågar om jag inte ska till skolan o skriva prov.. jag frågar kvickt vad klockan är och inser att jag har totalbråttom till skolan. slänger på mig kläder och trycker ner allt i väskan med en huvudvärk värre än någonsin. springer upp till gatan för o ta en taxi. sikken tur jag hade. först o främst ¨så stor det bara en taxi där. och den körde fort som fan. billigt vart det också. sen hade jag ännu mer tur att provet inte ens hade börjat. de var tvungen o fixa med bord o stolar. hjälp vilken tur. toppen för mig !

sen skrev jag provet o kilade iväg vid 12-13 för o åka till ikea med mor o far. mys. där käkade vi lax o grejor. riktigt gott. sen tog vi en sväng på ikea också. mamma sprang praktiskt taget ut från ikea, hon som alltid brukar springa till ikea.. :P haha köpte massa små skit och maaat !! rostad lök, ballerina och vegetariska pizzan som är gudomligt god.
sen väl hemma, parkerade utan för dörren precis och sen kilade vi ner en sväng på stranden. galna vågor.som blötte ner allt och alla på stranden. plus riktigt duktiga surfare som underhöll oss alla på stranden.

väl hemma igen. ut på en sen middag med mor o far. sista kvällen. mysigt. fick förfrågan om jag var från spanien. tänka sig ! har man fått så bra spanska på bara 8 månader här i spain? lyckat? helt klockrent. ibland är man bra glad.

fredag igår. utgång..?! usch. allt blev väldigt sent bara för min ganska långa siesta från 16.30 till 21.30, ganska skönt dock. men men, städade hela lägenheten efter mor o far och allt är nu kliniskt rent. dessvärre kommer väl lägenheten se ut som ett bombnedslag efter ikväll. förkrök @ my place? yeah right. välkomna?

ses ute!

You always want what you cant get.


r.i.p steve


PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0