3 kackerlackor, en råtta och bal imorgon

Okej, några dagar sedan jag skrev senast men det har verkligen varit hysteriskt mycket denna vecka.

tisdag.. då var det bara plugg som gällde. sedan OL hemtenta hela eftermiddagen. jag hade en lektion, mac, och nationella gick väl måttligt bra. eller inte alls så bra som jag hade hoppats. men jag får prestera extremt bra nu det sista så kanske jag kan få ett högre betyg. iaf, slutade kl 12 men satt kvar till kl 17 då jag fick hemtentan skickad till mig. sedan satt jag, myrin, madde och danne i skolan o lyssnade på hög musik och skrev flera sidor på OL. galet.. vi gick hem vid 21, det är faktiskt ganska tragiskt ändå att vi satt i skolan så länge.
anyways så gick jag o nicole hem till mig senare o jag lagade pasta med köttfärssås, riktigt mumma. sedan bestämde vi oss för att det var utgång. så det blev det, några samtal hit o dit och en del andra svenskar ute. haha det är underbart ibland. kvällen var spårad men helt otrolig. man måste ju följa sitt credo :) lev varje dag som om det vore den sista.
o jag menar, vi har ju faktiskt inte så himla lång tid kvar här i funkan.. dags o ta vara på allt.

torsdag.. då gjorde vi inte så mycket. vi gick på en väldigt kort promenix hem till muffe o rickard för o lämna lite kläder. men vi stannade kvar där några timmar o lyssna på extremt hög musik med mycket bas plus att vi såg på white chicks, en film som värmer gott om hjärtat.
men när vi kom hem... så tog janne sin väska o gick. helt normalt. mindre normalt var väl att nicole lugnt o sansat säger att det är en kackerlacka vid badrummet. vilket det var !!
PANIKANFALL !!
jag har aldrig haft så många blandade känslor på en och samma gång.
jag visste inte heller vad jag skulle göra. innan jag läste på internet igår natt så visste jag inte hur det var med det här att kackerlackor blir fler om man dödar/trampar på dom. men nu har jag fått reda på hur det ligger till.
om det är så att det är en hona som man trampar på, och den bär på ägg, så kan äggen fastna under skon och på golvet och dessa ägg kan sedan kläckas. sedan kan man även få fler kackerlackor om man trampar på den för den utsöndrar ett visst doftämne eller liknande som gör att den lockar till sig andra kackerlackor.
men nej. janne, modiga-janne la en kastrull över den och sen la vi två böcker ovan på så att den int ekunde komma ut. sen ringde vi elias, så han kom o bar ut den åt oss ! sikken räddare i nöden. kan ju säga att rickard, muffe, chris o daley var riktiga töntar då det gällde kackerlackor.

efter denna hemska upplevelse sov jag hemma hos nicole. hade dock svårt o somna efter detta skräckinjagande moment. inte nog med att jag hade en kackerlacka inne hos mig; jag såg 2 till under mindre än 1 timma plus att jag idag på vår lilla tripp ut i skogen fick se massa äckliga djur och en död råtta. riktigt äckligt.

men men, allt är bra nu.. hoppas jag. jag är bara fullproppad med massa myggbett och jag hoppas inte min dröm var sann heller. dröm: kackerlackor över allt, totaltäckt lägenhet. usch !!

- visste ni det att kackerlackor kan flyga, simma och hoppa. inte bara krypa och springa?! -

fredag idag. och jag, janne o nicole har lovat koppen att gå ut. även om vi har bal imorgon.
betalade just 5e för o åka med i bussen som ska gå till puerto efter balen imorgon. sen kommer mor o far på söndag. får väl se var jag ska möta dom o hejhå. det är ju prat om att det ska bli ikea på söndag eftermiddag. hoppas på det så jag kan få lite svensk mat o godis.

nej nu orkar jag inte sitta här mer o skriva men jag hoppas på att jag kommer gå till nixs någon dag nu. ifs så kanske jag inte hinner det. kanske tidigt imorgon. we'll see..

sköt om er o jag hoppas att jag kommer att ta mycket kort från balen imorgon. keep updated.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0