dagen efter...

okej mitt inlägg om sömnproblem för några dagar sedan resulterade i flera dagars sömn. okej inte riktigt, men långa sovmornar. jättemysigt.

mellandagarna har spenderats inne i göteborgsstad tillsammans me de jag tycker mest om. det har spenderats alldeles för mycket pengar på så kort tid.. precis som alla mellandagar.

nej, nu är det dags att dra upp gårdagen: nyårsafton, dagen man har minnesluckor o svaga tankar om vad som hände vid tolvslaget. dagen man oftast vill glömma o kanske inte helst inleda det nya året med. sanningen är inte alltid vacker.
dock blev denna nyår, år 2008, en helt okej nyår om man jämför med för några år sedan då det var den sämsta nyår någonsin, kbk-stugan, spöregn, trashat hår, rinnande smink o burger king. helt värdelöst. anyways, år 2008, är året iaf jag kommer att minnas o vill minnas. vissa kanske inte alls känner så men jag hade en väldigt bra kväll igår.
det började med att jag åkte till fia vid två tiden för o göra mig iordning o så där inför kvällen. kalle tyckte de va lite tidigt o börja klockan 3 på eftermiddagen med förfesten. dock skippade jag o fia o fortsätta festa på förfesten. haha så vi drog osminkade till johanna där emelie made the look of the year. förra året satt jag o sminkade folk, detta året var emelies, vems tur är det nästa år?
jaja, från johanna drog vi vidare till marcus i johanneberg för att äta middag o grejor. mycket fint anordnat. en stor eloge för er killar hörrni, mycket stiligt gjort. mycket god mat o dryck. tack killar !
o vill bara säga att many and wifey är förlovade o ska åka på en riktigt fin honeymoon runt jorden. börjar med thailand, fortsätter bland annat vidare till californien, mexico, italien köpenhamn o london. god mat. fylligt vin. mycket shopping. sol o bad.
vi drog vidare efter att tiden bara rann iväg. denna gången till johan, min kära vän. väl där var jag tvungen o dra ner till bilen för seb hade ju totalglömto ta med den upp.. hoppas bara att johan blev glad för den försenade julklappen/nyårspresenten. captain morgan, spiced, me likey. jaja, kvällen där vart lyckad. tolvslaget var underbart. min rädsla för smällare o raketer hängde inte med alls, vilket nog bara var bra.
hemma hos johan vart det för mycket av allt. speciellt alkohol. på nyår vill man ju inte bli totaltankad så man inte kommer ihåg ett skit av vad som har hänt men alkoholkonsumtionen är helt otrolig på nyår. ni anar inte. det är helgalet. för mycket alkohol i glasen, i kroppen, utanpå kroppen, på marken o överallt. för mycket helt enkelt.

jaja nu är det nya året invigt. nu sitter vi här med en stor kopp te, solen skiner, johan glans - world tour of skåne från helsingborg, snurrar i dvdspelaren o jag o sofia är helt utslagna. vi inledde året med att gå upp superduper tidigt o sticka från johan, inget illa menat, mer lite nödsituation för en av sina bästa vänner. jag ber om ursäkt johan men jag var tvungen o kila.
just det. på vägen hände de oss en del saker, fryst spya i busskuren, riktigt äckligt. plus en random som började snacka om att nyår aldrig är bra. han förklarde även att han hade vaknat på ett golv någonstans. han visste dock inte var men han var stolt över att han inte vaknade bredvid fel person. bra gjort där. men det värsta var då vi kom till torget helt utslagna o satte oss på  7eleven då de börja spela "its a hard knock life" är det verkligen så man ska behöva inleda det nya året. kändes lite tungt det dära.
jaja nu är jag super osocial mot sofia o min kära mor så måste lägga ner bloggandet för stunden får skriva mer ikväll. jag antar att folk redan tycker att detta inlägget blev långt :)

ha de bra o sköt om er nu så här dagen efter.

PUSS

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0