fredrik är nu med i bloggvärlden

ja nu sitter man här igen, lika sent som vanligt när man har ägnat hela sin dag åt plugg. det ser inte ljust ut om man säger så. det är bara fullspäckat med plugg hela tiden.
men då får man nöja sig med att man kan ta sina små pauser o prata med sina underbara vänner runt omkring i världen som har det bra.

duschen är ett rent helvete kan man ju säga nu. inte för att det är äckligt eller så i badkaret utan den funkar ju fan inte som den ska längre. idag var tredje gången jag inte får tillräckligt med varmvatten för att skölja ur shampoot. riktigt illa. jag stog o frös o ropade desperat efter amanda. självklart hör hon inte så jag får springa ut med shampoo i håret o en handduk lindad kring mig. står o huttrar på knagglig spanska att vattnet inte är varmt. då skyndar sig charo för o fixa det. det blir varmt i ca 1 minut sen tillbaka till iskallt igen. så jag fick springa ut till charo igen, förklara att nej de funkar inte. då visar det sig att "gasflaskan" eller va sjutton det är var slut. så det fanns inte något mer varmvatten, helt toppen. verkligen. där står man helt näck med shampoo i håret för tredje gången.. detta är inte okej. fick duscha kallt återigen o jag tänker inte göra det någon mer gång. thats it.

jo, vår kära fredrik lind har fallit för grupptrycket. nu är han också bloggare. inte nog med att han föll för grupptrycket att bli bloggare, han hängde på blondinbellas trend att köra på utseendet. frågan är ju bara, är han lika begåvad som sveriges bloggprinsessa? besök hans blogg på http://blondinfredda.blogg.se/

sedan vill jag bara tacka johan för den fina dikten han gjorde till mig som han glömde ge mig då jag kom hem till sverige under jullovet :

Linn välkommen hem

här har du dina 50 spänn

lycklig att se oss du är?

Är du fortfarande i sebbe kär?

berätta allt, vi vill veta

dina uppdates borde jue vara glödheta

Nu du komma hem till Sverige under jul

att spela boll i spanien har väl ändå varit kul?

Du nu alla snuskiga detaljer ska berätta

tex hur dom maten i spanien smaksätta

vi vill veta hur mycket du har i studieskuld

eller hur det var när spanien tog EMguld

har nattlivet varit överdrivet?

nåra månader utan sex, har det vuxit igen i underlivet?

har du förändrats mycket där borta?

börjat röka, slutat sporta?

här hemma har väl läget ändrats lite

tex väljer persson cigaretter före spriten

annars har det väl varit fest för hela slanten

i fotbollslaget dom mig saknar på högerflanken

men nu ska denna dikt handla om dig

du är jue hemma fanimej

Druckit mycket rom o cola?

berätta nu, hur har det varit i fuengirola?

Det som ska få denna dikten avslutad

Är att nu ska du få berätta om dina äventyr medans jag sitter tillbakalutad.


Med dessa ord avslutar jag min blogg för kvällen o skriver väl förmodligen imorgon eller på lördag. som det ser ut nu så blir det inte en rolig helg för min del. jag vet att det enda som står på planeringen är pluggpluggplugg o jag kan inte se några utvägar för fritid. tyvärr. detta är sorgligt.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0