bättre sent än aldrig .

hejhopp på er. nu har jag inte skrivit på jättelänge. det första inlägget jag skrev detta året var den 1/1-09. då handlade allting bara om sömn o tvtittande.

jag tänkte berätta om alla saker som har hänt i början av detta året. a great start of the year. mh, me likey.

fredag 2/1

ska jag vara ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde på fredagen. JOOOOO jag var inne i stan med seb o emelie för vi skulle käka lunch med schläggan på thai-stället i arkaden. mumma va gott de va.
seb köpte jeans också, haha. han som inte kunde hitta något i stan dagen innan :P älska bertoni, hoho.
fastän vi inte var länge i stan så vart klockan jättemkt när vi åkte hem. senare på kvällen åkte vi hem till fia i stan för  o se på mina favorit filmer; high school musical. men mina vänner hemma här i swe uppskattade inte dessa filmer o sånger lika mycket som dig amanda. när jag kmr till spain då blir det fanimig "what about me?" "what am I supposed to do?" "I gotta leave but I'll miss you".

lördag 3/1
var en seg dag fram tills det vart det fest i på armlängdsgatan 1. det vart galet. ganska mycket folk, väldigt mycket tomburkar o lite glassplitter här o var. förfesten o festen var hos mig sedan bestämde vi att vi skulle efterfesta hos svante som också var ensam hemma. vilket sket sig när vi väl åkte dit. en nykter mattsson, stolt som både han o vi är för hans körkort, körde fram o tillbaka från mig till svante. men då vi väl kom till svante så ångrade sig seb o ville åka hem o lägga sig. så då gjorde vi det. när vi väl hade somnat så ringer det på mobilen.. guess who.. haha svante ringer o frågar om jag har hans nyckel. vilket jag hade. haha glömska jäkel. haha massa saker som vart totalförvirrade clara fick svantes jacka o antagligen fick svante med sig claras.  så förvirrat. en viss person vars namn börjar på s, du vet det nog själv, förstörde en av mina grannars fina tomtar som stod ute i trappuppgången. riktigt illa. mor o far fick ställa ut en ny.. stackars herr hallonkvist.http://www.sunet.se/
jaja festen vart lyckad o alla var glada o nöjda. detta blev typ som mitt byebyeparty nr 2. haha. grymt schysst iaf.

söndag 4/1
bakisdag. som vilken annan dag som helst. fast denna söndagen var inte vilken dag som helst. denna dagen åkte jag, seb, mamma o pappa till nicke o sofia för o se det nya lilla tillskottet vi fått i släkten; australian shepard, tik, åska. sjukt sööt valp. jag tyckte den skulle heta linn, men nicke bara skratta då han fick höra mitt förslag. men deras namnval var ju helt okej, ganska gulligt. åska, lilla åska.
när vi väl var där berättade nicke för mig vadd jag skulle göra o inte göra då jag på fredag ska passa lillparveln. hon fick tydligen inte sova i sängen, vilket är rätt illa, jag menar vem vill inte ha en lurvig liten filur i sängen med tigertassar o rufsig päls? som jag längtar :)

måndag 5/1
veckan inleddes med laserdome. så himla länge sedan man körde det. haha , fick ihop ett gäng på 12 pers som åkte o körde, sjukt kul faktikt. när vi väl var där så kom det ett gäng norska tjejer som också skulle spela, som var i gbg för o spela gothia i innebandy. så vi körde lag, svenkarna mot norskorna. precis innan vi ska köra så ropar laserdome-killarna ut att norskorna skulle få 1000 poäng extra bara för att de älskar norska flickor. sikket fusk tänkte vi o buade något rejält.
självklart vann vi svenskar, överlägset. haha, patrick tog flest poäng, undra varför? haha, hrm, datanörd :)
efter laserdome så åkte vi alla in till stan för o fika. haha vilket långbord det blev hoho. väl där försökte vi desperat fundera ut vad vi skulle hitta på under resten av veckan. det kom upp förslag som vattenpalatset i borås, bowling, skridskor, volleyboll o fotboll. men det blev volleyboll, marcus hade redan bokat två planer, great shit !

tisdag 6/1
vaknar hos seb av att sharon undrar om han o hans bror ville köra en match mot christer o en av deras vänner, vilket han ville. så han fick skynda sig iväg för att vara i hallen kl 13. jag, grandpa o sharon åkte dit för o kolla. seb såg riktigt trött ut efter ett tag. det roliga var att vi, ett gäng, hade bokat två planer kl 15-17, så vi blevmett gäng på typ 14 eller 16 st som spelade. sjukt najs. så himla kul o hitta på saker o sånt. volleyboll var ju sjukt najs. detta måste göras om. efter volleybollen åkte jag hem o käka. mumma, älg. det är inte varje dag det serveras älg på menyn.
tog mig sedan in till stan för o gå på bio med sophia. hon hade precis kommit hem från linköping så bio blev det. vi gick o såg australia med nicole kidman. den va faktiskt bra, jag trodde inte den skulle vara så bra. eller ah, asså grejen var ju den att man visste ju vad som skulle hända hela tiden. den var ganska predictable, but good !

onsdag 7/1
dagens datum, idag började jag min dag med min andra spruta för livmoderhalscancer. visst lpter de hemskt. asså själva livmoderhalscancer liksom. som tur är det ett vaccin för det. jaja. andra som sagt. sista kvar då jag kmr hem i juni/juli.
efter detta åkte jag o seb till freeport, egentligen för o fönster shoppa, men det blev ett par chinos o en tröja. muy bien. haha. ganska nöjd med mina köp. efter shoppingturen åkte vi hem till mig o åt lunch. sen övervägde vi att åka till seb innan hans träning dels för att parkeringen hade gått ut o dels för att han var tvungen o åka hem emellan. stress stress stress säger jag bara. den killen kan aldrig passa tiden :) haha. han lär väl sig.
nä, nu ska jag kila in i mitt rum innan miami ink börjar o städa lite. seb, sofia, persson, johan o jeppe kommer snart hit o chillar.

sköt om er så länge.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0