long time no seen.

nu var det ett tag sen jag skrev. en vecka faktiskt. men ah, det har varit så mycket strul fram o tillbaka. tyvärr. jag är ledsen för den dåliga updaten här på bloggen. men, det finns förklaringar !
I måndags förra veckan skrev jag ett inlägg ganska tidigt på kvällen, sjuk hette det. o jag var verkligen sjuk. jag hade 40 graders feber, magont o illamående, så det var rätt illa. jag låg konstant i sängen o kunde knappt röra mig. magen bara värkte totalt. men iaf. sängliggandes i 4 dagar utan att kunna ät eller gå. usch, det var hemskt. blev ju så svag i hela kroppen efter att jag inte fått i mig någon näring. men många filmer blev det iaf, bolt, yes man, adam and eve, pineapple express, house bunny, madagaskar 2, step brothers o massa andra konstiga filmer. haha. jag vet inte om någon egentligen ä att rekommendera, men ah, har man inget bättre för sig så kan de väl vara värda o se.
anyways, där låg jag i sängen o tänkte visst vad skönt o va hemma fast allt de slit jag hade pluggat helgen innan var ju helt förgäves nu. så det var kanske inte det roligaste.
dessutom så la internet ner på tisdagen, detta är min andra förklaring till varför bloggen har varit så inaktiv de senaste. o detta är sant. jag o amanda höll på o få spel då internet inte funkade varken på tisdag, onsdag eller torsdag. torsdag var nog värst, för då visste vi att vi behövde internet för att kommunicera md omvärlden om vad man skulle ha med sig till madrid över helgen o hur mycket pengar som skulle föras över från sparkonton o allt. men icke. amanda fick sånn panik o sprang ner till ett internet café o fixade allt sånt. själv stannade jag inne, sjuk som jag fortfarande var. men jag packade min väska inför madrid. efter många om o men med skolsyster o mamma o pappa o charo så bestämde jag mig för o åka med endå.

Madrid resan var, rolig. haha ah, ska jag skriva allt som hände så blir detta en lång uppsats så vitt jag vet så vill ni läsare inte läsa romaner. så ni får lite kortfattat:
resan från funkan kl 7 på morgonen. framme mitt på dagen o spenderade resten av eftermiddagen på prado museet, världens näst finaste museeum. asballt. även fast kanske inte alla uppskattade de o gick o satte sig på starbucks osv. kvällen spenderade alla på olika håll tror jag. slängde i sig lite käk o sen drog vi ut på stan för o träffa de andra svenskarna från svenska skolan i madrid. där jag bland annat träffa john, en i min hejarklack. tja. ni gamla fiskebäckare som kommer ihåg snickers cup som spelades inomhus i lundbyhallarna, kanske kommer ihåg ett eller annat ansikte därifrån. haha. jaja. lite roligt så där. iaf, så tog dessa svenskar med oss på lite nattliv runt om i madrid. vilken stad.
lördagen satt vi på en buss kl 9 på morgonen som tog oss ut till el escorial, ett av husen som filip II bodde och låg begraven i. sjukt coolt, måste besökas. back in madrid sedan så blev det guidad rundtur i bussen, vilket jag tror många missade eftersom gårdagens nattliv gav lite för mycket.
väl tillbaka i madrid tog jag, hilda o emma en tur på stan. en ganska bra sådan. det blev shopping shopping shopping, vilket vi tycker om väldigt mycket. inhandlade skor, jacka, väska, smycken o en klänning till o med. allt på rean. inte mycket pengar spenderat där inte.
utgång på kvällen till ett mycket omtalat ställe. la kapital, den största klubben någonsin typ. helgalen. 7 våningar med balkonger, flera olika dansgolv, strippor o, ah, helt otroligt. ganska najs. ja o isabelle har en liten historia innan detta också. haha en taxi historia som kostade oss 22 € vilket suger. haha, men ah. taxituren från la kapital, till hostalet, tillbaka till la kapital, till en bankomat, tillbaka till la kapital. haha, ah. helt random. det blev en dyr med lyckad kväll !
sedan var det home sweet home, funkan. skönt o vara tillbaka från en helg i madrid. jag är glad att jag inte valde den skolan. usch, ingen kust, inet bra väder, inte många i skolan, herrgud, hade inte klarat mig. :P

jahapp. o idag är det tisdag, en skön dag. är till o med väldigt glad idag, lite ut över det vanliga. köpte en cykel idag serru ! en lite damcykel, precis lagom för mig. pakethållare, dock utan sånna dära klämmor men får skaffa remmar typ. ah, helt grym är den iaf, nya hjul o kablar till bromsar och växlar. så det var ett riktigt kap för 55€ :) im soo happy !

har dessutom hunnit plugga riktigt ordentligt idag. matte c tills imon, dock var det sjukt svårt fattade inte riktigt. spanska uppsatsen är klar, bara lite finslip som jag gör imorgon plus att jag har lagt ner tid inför matte b nationella som är i övermorgon ! hm, konstigt nog är jag inte totalt uppstressad över detta. väldigt skön känsla faktiskt. men det kommer väl tyvärr..

nu ska jag gå o tappa upp ett varmt bad o bara njuta av min sköna dag. ska nog sätta mig o läsa lite ur thérèse raquin också så den blir klar tills på fredag. haha, dream on. usch. den är nog bland det tråkigaste jag någonsin läst. det är så mycket beskrivningar hela hela hela tiden. läs den inte.

sköt om er, o jag lovar, det kommer en update imorgon så slipper ni läsa sånna här långa uppsatser av ord på min blogg ;P

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0