dag 1 på nytt

first day in funkan var väl kanske inte den bästa starten på detta året om man säger så. det börjar med att väckarklockan ringer på tok för tidigt för att lilla linn ska orka resa sig ur sängen. så snooze it was hela morgonen om man säger så. tills amanda kommer in o väcker mig o frågar om jag inte ska gå till skolan. men icke. hjärnan tänkte sömn, vilket det blev fram till typ kl 11 då jag hade missat två timmar av matten och eftersom det tar 30 min för mig o gå till skolan så visste jag ju att mina två spanska lektioner var ju bara att drömma om. satsade på att komma i god tid till ekonomin, vilket jag lyckades med. efter att ha frusit ihjäl i duschen. så himla värdelöst. jag satte på varmvattnet, gick in i mitt rum o väntade på att vattnet skulle bli dusch-vänligt. tillslut vart det ganska varmt, eller ah lagom varmt för en dusch till moi. men då jag väl hade shampoonerat in håret med enormt mycket shampoo kände jag hur det bara blev kallare o kallare o sköljde ur så mycket jag bara kunde. men ah. det räckte inte riktigt med varmvatten så jag fick stå i iskallt vatten, det spelade liksom ingen roll hur mkt jag vred kranen till det röda, det var kallare än isbitar. usch. riktigt illa. sedan fanns det ju självklart ingen ordentlig mat heller. toasten var ju slut, amanda hade endast lämnat kanten till mig, thx a lot :D haha, nä men det gjorde inte så mkt eftersom jag fick syn på choklad-müslin i skåpet o hällde upp en rejäl portion o började smaska. denna gången var det faktiskt inte så gott. jag har vant mig så mkt vid allbran o dom dära sakerna som mamma stoppar i sig som ska vara så mycket mer nyttiga än allt annat.

gick sedan till skolan i solskenet med solbrillor o leendet på läpparna. jag kan inte säga att solen stekte men fastän det bara var runt 12 grader i skuggan så var det riktigt varmt i solen. för att göra er svenskar lite avundsjuka så skulle jag kunna säga att man blev nästan svettig då man gick till skolan imorse, haha, men då skulle jag ljuga. vilket jag inte gör. så. ne, inga svettlökar här inte, inte sådana som johan brukar hitta under armarna ibland ;P men varmt är det, det kan jag lova er.

väl i skolan var det en ny elev, willam från stockholm. inte ovanligt att det var en stockholmare. ingen vet särskilt mycket om honom men han är där o läser sam/ekonomi. en random helt enkelt. det var även en ny lärare som såg ut o vara en ny elev han med, men nej, han ska tydligen ha olas gamla ämnen som typ, naturkunskap o sådant begåvat. jaja de är säkert bra människor. välkomna till funkan.

ah, o sen var det ju det dära med plugg. jag blir bara förvirrad o stressad av att ha en kalender mamma, jag ber om ursäkt, men jag vet inte hur mycket nytta den kommer komma till. som sagt så blir jag stressad över att se hur mycket jag har att göra hela tiden med plugg, träningar, resor mm. det är helt otroligt. denna veckan är helt totalt fullspäckad o gissa vilket ämne som tar upp mest? kan ni gissa??? Svenska B så klart, det ämnet är inget man längtar efter direkt. min första lektion imon liksom, hur mkt har jag pluggat? ganska mycket. hur mkt förstår jag? ganska lite. inte mycket o göra åt mer än att plugga mer. får väl ser hur det blir med denna kursen. hoppas min rektor har mejlat tillbaka till mig med ett positivt svar. we'll see and hope for the best!

nä nu är klockan alldeles för mycket för lilla linn, dags för att sova. ska lägga mig o läsa lite svenska så klart. plus att jag ska kolla i mitt fotoalbum med massa fina bilder o minnen som jag ska sakna lite extra nu. det är väldigt tråkigt för det är många som längtar hem och funderar på o åka hem o jag kan inte säga att min hemlängtan blir bättre pga det. lite illa kanske. men man får se det på den ljusa sidan o tänka att detta är bara en utmaning o upplevelse. detta kommer säkert gynna sig i framtiden. eller något? jag vet inte om jag menade de där orden men man får väl intala sig själv att det är så o kommer vara så. nej. totalmycket text nu,

natti på er

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0