mån, tis, ons o massa annat skit.

okej. först o främst vill jag be om ursäkt till alla er som suttit på helspänn o undrat när jag ska skriva nästa inlägg. updatesen komm ju vanligtvis dagligen. men nu har det varit mycket.
senaste det blev uppdateringar här på bloggen var i söndags. så nu blir det lite korta rader om var dag.

måndag som vanligt en måndag. men för er som har följt min blogg så vet ni att jag denna måndagen gick på min första rättskunskapslektion. men har fortfarande inte bestämt mig om jag ska fortsätta or not. we'll see about that. annars flöt dagen på men amanda gjorde stora senastioner på lektionerna. haha. det hela började på spanskan med inger haha. inger: chicle fuera. amanda: men jag gömmer det, under tungan. som jag o natta garva efter detta.
men det var på ekonomilektionen som allt spårade. haha. vi sitter, hela klassen, o ska gå igenom ett tal som vi hade i läxa i vår extrekt tjocka ekonomibok o helt plötsligt får amanda för sig att hon inför klassen ska ta upp hennes lösning. för det första tog hon min bok. o nej, jag hade inte gjort läxan heller. så rutorna var tomma. men iaf. hon tog min bok och går fram till tavlan. jag ropar på henne: amanda behöver du penna? o så kasta jag en till henne. detta bara dessa sakerna gjorde att det genast blev två streck på tavlan för stackars amanda som bara erbjöd sig att ta upp talet i helklass. haha. iaf. men det roliga i detta var att, som ingen av oss visste, så har amanda lite svårt o säga vissa tal. hon kan inte se då det står en miljon sehundrafemtiotretusen, i siffror ! så söt. "jag vet inte hur man säger det här men, 1 6 5 3 0 0 0. haha så söt du är mandymoe ! sen spårade det ju totalt efter detta. ingen av oss där längst till höger i klassrummet kunde hålla truten.
måndagen fortsatte med plugg av fek b fast hemma i vårt casa. men vid tio fick amanda ett raseriutbrott och jag var inte på bättre humör så vi bestämde oss för att gå ner till william dit folk redan hade planerat att gå. så. där blev vi. tills lite för sent. måndagen öppnade ju dörrarna för lite cerveza eftersom vi på tisdagen hade fått kompensation för mörkerorienteringen som vi senare på kvällen skulle ha. iaf. detta resluterade i pannkaksbakande typ sådär 3 på natten eller vad var klockan nat? plus jonglering med ägg skulle william bevisa att han var så himla bäst på. 3 av dom åkte i golvet. sedan skulle mandy lära sig självförsvar vilket slutade med en skadad arm. det är väl lugnt nu. men då vart det kaos. ah allt detta o ännu mer resluterade i på tok för lite sömn tack vare snark-fredrik och ego-amanda.

tisdagsmorgonen var ju bedrövlig. alla var dräggiga och så där lagom najs dagen efter så där. ingen sömn men dock fint väder. playan var första tanken. men iaf. vaknar av att charo ringer mitt på morgonen o undrar var vi är o sedan ville hon prata med amanda som fortfarande låg o halvsov med täcket enda upp i ansiktet. det enda hon sa var vale vale, vilket betyder okej för er som inte vet. men iaf. charo hade bett mandy o gå till skolan för o snacka o hur det nu var. historien är för dålig för att stå med på bloggen :) haha. sorry.
nämen runt 13 tiden så var vi nere på stranden o jag kände mig som en typisk svensk som gick i shorts o solbrillor ner till fredrik för att hämta upp honom o sedan rulla till stranden. sjukt najs väder ska jag säga er. de e bara o slänga vinterjackan i väggen och sätta sig på första bästa flyg ner till kusternas solsken !

efter några timmar på playan bestämde vi oss för o chilla på hemgång. vilket vi gjorde. så fort jag kom hem slocknade jag. de 1.5 timmarna som jag sov kändes som max 10 minuter. helt otroligt vad fort tiden gick. men iaf. då var det bara o tagga o sätta på sig orienteringskläderna o sticka till skolan för o komma på bussen upp till skogen i mijas.
pannlampa-check, knäskydd-check, vantar-check, tillräckligt med kläder-check, bästa-humöret-för-orientering-check och självklart spelningslistan med de bästa pepplåtarna ever-CHECK! time to go.
sedan rullade vi upp mot bergen o alla elever på svenska skolan som bor här nere började skrämma oss gäststudenter om hur farlig skogen var o allt sånt dära o vad som har hänt innan o alla möliga tänkbara hemska historier. jag kände mer o mer skeptiskt till att springa själv där upp i skogen som jag inte ens hade någon aning om att den fanns. speciellt i mörkret. inte nog med att historierna var hemska. lilla linn är ju mörkrädd.
men klarade 13 kontroller på 1 h o 2 min. så det var väl helt okej. jag är nöjd iaf fastän jag inte vann. men va sjuttton, jag hade inte klarat det bättre utan nicole o isabelle. sjukt taggade tjejer ! bra jobbat !

kom sedan hem vid ungefär 23-23.30 någongång o då har vi liksom jävla potatismos o några små äckliga fyllda minikrovar som smakade, ursäkta ordvalet, men Röv. ah, så jag ställde mig o koka pasta o gjorde en helgod pastasallad med tomat, avocado och lite kyckling :) asså, mumms säger jag bara. sjukligt gott. sen la jag mig o kolla på magnus betnér - inget är heligt. haha, den är så underbart bra den film så det är galet. se den !
sen slockna jag på stört.

o vakna idag, onsdag, på tok för sent till matten, sjukt ogött. men men iaf. jag var med ett tag. vilket var bra. måste verkligen plugga på detta nu. derivera är inte min grej känner jag. provet nästa vecka lockar inte. men men jag o hilda bestämde idag, då jag gick hem till dom efter skolan o gjorde massa pannkakor, att vi ska ha en matte-fredag-med-dipp, också kallad: dipp-fredag. sen har vi även bestämt en matte-ctranden-lördag, om vädret tillåter vill säga. sen blir det en marknads-tisdag då vi ska köpa massa rotfrukter o andra godsaker som jag ska ha med mig hem till swe under lovet. o rotfrukterna ska vi sedan ha på rotfrukts-torsdagen som vi ska ha dagen innan jag åker till swe. sen blir det bye-bye-fredag. haha !

längtar heeeem !

måste bara tacka för mössan nicklas :P haha ^^ det var faktiskt inte meningen att ta den, det var meningen att låna den under kvällen o att den hamna i min väska.. det har jag ingen aning om.. speciellt inte i de tillstånd som folk var i den kvällen.

sköt om er nu o sola lugnt för det ska jag :)

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0