donner-tisdag och klipp-onsdag

jag vet. jag har svårt att uppdatera i tid här på bloggen, jag är superdålig på det. förlåt. men det är alltid saker som händer här hemma nu känns det som. inte en ledig stund.

tisdagen började iaf med at jag åkte till skolan ett tag så där. donner är sig likt dock massa okända ettor som vandrar omkring där o ser coola ut. jag gillar donner. sköna människor, schyssta lärare o den dära trängseln i bamba är ju inte klok. haha men man gillar den ändå. trodde tommy skulle säga till mig att jag inte fick ta mat eller så, men han kom fram o frågade lite påhittigt så där "är det den nya inspektören som är här o kollar så allt stämmer eller?" jag skrattade lite skämtsamt o svarade att någon måste ju göra det o blinkade åt honom :) haha hoppas han coachar de kommande fotbollslaget i dm i år igen. heja donner. jag håller tummarna för er !

dagen på donner var kvick, jag var tvungen o snabbt ta mig till torget för o möta mammsen som skulle hänga med mig till frissan. min rädsla för att klippa mig var för stark för o åka själv. det har ju varit tal om att klippa page ganska länge nu. så. ah, nu hade jag väl äntligen bestämt mig o tagit initiativet att sätta mig i stolen framför spegeln o se mitt långa fina älskade hår bara falla av.iaf, vid 13 tiden så gjorde jag det. det är kort. inte överdirvet kort. men det är kort. o de ska nog bli lite kortare tror jag allt. jag vågade inte ta mer då jag väl satt i stolen. men nu. nu jäklans. ska ringa til karin imon o säga att jag behöver en ny tid innan jag sticker till spain.

efter mitt frisörbesök svängde mor o jag in på kvantum för o köpa massa ingredienser till kvällen. det var ju liksom fettisdagen. semlor. tjockisdagen nummer ett. o emelie är ju så förtjust i den cheesecaken jag brukar göra. o fia ville se gg, men ah. det blev dock ingen gg, men det blev en mysig middag med mina favoriter och massor av tjockis mumma saker. som semlor o lite senare, cheesecake à la linnsan. grymmers gott.
efter denna svullo-kväll så satte jag mig framför tvn o kolla på fotbollen med far. emelie åkte o dansa o fia åkte hem. det var inga överdrivet bra matcher, lite kul o få se källströms lyon göra ett snyggt mål o jubla då arsenal sätter straffen plus se zlatan o ronaldo springa. fotboll är kul. jag lovar.

emelie kom tillbaka sedan lite senare på kvällen o såg slutet på lyon matchen o svullade mer. med mig o mamma då så klart. haha. fettisdagen är till för att äta mycket. mumms vad jag gillar semlor. men jag har alltid en tendens till att ta alldeles för mycket grädde. det hamnar liksom inte bara på bordet o på kläderna, det sätter sig liksom i hela ansiktet. o då menar jag det bokstavligen. heela ansiktet. fråga sofia. till o med i näsan tror jag nog. eller vad säger du loppan?

som sagt, em kom tillbaka o sov hos mig. kanske inte pga att hon älskar mig så mkt (stolt min) utan för att jag, mor o em skulle ta en tripp till ge-kås, det-kända-varuhuset-som-man-helst-inte-åker-till-om-man-inte-är-av-det-kvinnliga-könet, också kallat ullared.
jag kände det att lite shampoo o pads, tops o sånna nödvändiga saker hade varit bra o ta med ner till spain. o mor var väl lite i behov av sådana artiklar också.

iaf. onsdagmorgonen började allting segt. vi kom inte iväg förrän halv 10 men då vi väl kom dit så var det nästan inget folk. vi parkerade nästan enda framme vid "kundvagnshuset". det var ju jag som körde o då ska det inte gås i onödan. här ska parkeras närmast gången, liksom jag senare på hemvägen gjorde vid frölunda torg då jag skulle gå o hämta ut mina biljetter till uddevalla för imorgon.
anyways. väl på ge-kås så säger mamma något i stil med att hon absout ville gå själv o inte med mig o emelie. jag kände mig ganska dissad. jag vet inte riktigt hur emelie tänkte på det, men jag kände mig lite så där. dissad helt enkelt.
men vi lät henne gå själv o fixa o dona där inne o hitta saker. så besämde vi träff. det var väl de bästa liksom.
vi gick därifrån några timmar senare med två stora resväskor, en till moi o en till sophia som snart ska åka till något ställe på semester med familjen. plus massa andra saker som man behöver fast man egentligen kan stå över fast som man inte kan skippa bara för man har åkt dit.

då klockan var två var ge-kås nästan fullt. det var knökat med bilar o folk överallt.jag är glad att vi kom därifrån oskadda, alltså ej nedtrampade, påkörda eller så.
allt gick väldigt snabbt. vi var hemma i göteborg väldigt tidigt. så det var därför jag hämtade mina biljetter till koppen imon.
då jag kom hem i eftermiddags la jag mig i soffan för o se på kvarteret skatan som jag köpt som dvd box idag på ullared. jag somnade. men inte pga av att jag var uttråkad eller så. jag var helt totalt slut i kroppen efter att ha kört fram o tillbaka från ullared o shoppat loss som en riktig galning. jag får fortsätta se på den imon.
sedan hade ju jag längtat efter att få se på real-liverpool, men självklart så ska matchen visas på en helt dålig kanal som vissa människor inte har. det känns som man har alla andra kanaler men just den den visas på, den ska inte finnas. nehepp. jättetråkigt. de kunde la fasen visat den på 6an iaf. den har ju de flesta, men vem sjutton har någon himlans viasat sport? snälla. vad blev det i matchen? jag hann inte kolla på sporten. jag vet, lite dåligt av mig där att inte ta reda på det. men jag snabbade mig in till stan, efter jag hade käkar mina makaronisar o köttbullar, för o träffa em o nicco som var på franks o fika. träffar ju inte sunne-tjejen så ofta nu. så kände att jag var tvungen o passa på då jag egentligen inte har något speciellt för mig.

jaja, torsdag imon. den tråkigaste dagen av de alla i veckan. ska dock till kopp imon i uddevalla, det får göra min torsdag väldigt mycket trevligare! ska försöka träffa calleponken också. får väl slå han en signal om han inte har glömt att ge mig hans nummer nu. jag har ju inga nummer kvar på min mobil, så ni kan ju, ah, mejla dom, skicka på ansiktsboken eller vad som. eller ni som har mitt nr o inte tror att jag har eras så, text me :)

nu tänkte jag nanna faktiskt. upp vid 9 imon för o hinna till tåget på centralen.

sköt om er.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0