tre iskalla dagar in Sweden

det är svårt o hålla bloggen uppdaterad. jag ber om ursäkt för detta. men sverige fyller min vardag med sällsynta händelser. bla så tar emelie o fia väl hand om mig. samt alla andra runt omkring mig som jeppe o zache mfl. min kusin är väldigt omhändertagande, sophia. hon fyller min vardag med matte o mat. haha, o lite historia. vilket är väldigt roligt det med, på ett lite annorunda sätt i believe.
men mina dagar har som sagt varit händelserika här i götet.

lördagskvällen fyllde mina små öron med öronproppar för de höga ljud som strömmade ut ur högtalarna som fanns på meeths. det var inte vilka öronproppar som helst, det var öronproppar från acdc konserten som mackan o de hade varit på, det du :)
sedan då vi hade sett alla band uppträda så gick vi till donken, det blev ingen middagsmat för varken mig eller fia den kvällen, så en burgare satt fint i magen.
sedan då vi skulle kila vidare, till jeppson faktikt, så kände fialotta att hon var lite tvungen o åka hen till sen kära mor som tidigare under dagen hade skurit sig i fingret o fått åka till axess o sy 6 stygn i ena fingret o 3 i andra. jag förstår henne acutually. totalgalet. anyways. jag o em kilade iväg i snöstormen mot vagnen o åkte iväg till jeppe. fick dock vänta på pressbyrån vid valand sjukt länge för jeppe var ju inte ens hemma?! galning.
sedan åkte vi till han o såg slutet på the hot chick eller va den nu heter, drack te o käka mackor o pratade massor om allt :) sedan vart kl 2 o då var det dags o åka hem till sängen. det blev casa de emelie. kylan o snön gjorde mig såpass utmattad att jag inte orkade pallra mig ner till mig. somna sjukt sent. varför skulle johannas bok om sex ligga där för? vart ju bara tvungen o läsa den! hahah sen somna vi bums, var så extremt trött efter kvällens spelning o tjöt.

söndagen började med en sjuukt najs frukost, pias egna bröd med parmaskinka o lyspotatissallad, kan det bli bättre? ah, ett glas apelsinjuice till det dära. pricken över i:et ! sedan traskade jag ner till mig, i snödrivorna, med mina le coq sportif - tygskor för er som inte vet. väl hemma; plaskplöta skor o strumpor o iskalla stela små tåssingar.
sen vart det snabbdusch o sen slänga ner böckerna för att åka till kusin o plugga. jag åkte väl mest dit för o hjälpa henne med matte faktiskt.
det gick bra. då. men inte på henne prov som hon hade idag faktiskt (måndag), tyvärr.
iaf, jag blev sedan hemskjutsad okej tidigt så jag o mor såg på film, bedtime stories. fia hade ju sagt att den var bra. men pappa tröttna så fort adam sandler hade öppnat munnen så. ah, han gick o la sig för att lyssna på sina himla ljudböcker.
somna framför tvn o vaknar upp av att mamma säger: "den var väl bra!" mjovisst, om jag hade kollat på slutet o typ, resten av filmen :P hihi

idag är det (har det varit) måndag. en lite ovanlig måndag eller, ah kanske? det var ingen skola för min del iaf. skönt skönt. jag åkte in till stan vid si så där 11 tiden för o träffa ania o prata om hur det fungerade i sminkverksamheten. ganska intressant.
sedan gick jag lite på stan o ringde jeppe o bad honom hålla mig sällskap tills min kusin hade skrivit sitt prov. jag o jeppe gick o shoppa, inte för att någon av oss kände att värsta cash-flowet fanns där. men för att. ah, fönstershoppa o rea-shoppa. hitta riktigt fynd. en jacka för 79kr på gina o en jätte gigantiskt lång halsduk. eller ah, för mig var den mega lång. stickad. i massa roliga färger. precis jag.
sedan gick vi till donken för o prata.. inte så där seriöst eller så, bara massa strunt ungefär. ni vet. sedan ringde min kära kusin o sa att hon hade hittat på egna regler o så på hennes prov. läraren hade till o med påstått att hon inte kunde ge godkänt för något sådant. haha. stackars sophia. better luck next time. jag hjälper dig i helgen, just so you know !
sen vart det lunch på paprika med kusinvitamin, mumsigt. på paprika får man alltid god sallad. den sallad man vill ha. mixa eget - me likey.
sedan gick vi en sväng på zara o såg lite på vad deras reautbud låg på. sedan åkte vi hem o började plugga historia, riktigt kul. det var ett tag sedan då man höll på med forntiden, antiken o medeltiden. riktigt intressant om du frågar mig. efter några timmars pluggande var det mat igen?! ifs så var det en av mina favoriträtter, spagetti med grönsås (spenatsås à la classe) supergott. så var bara tvungen o äta lite granna. middagen ledde pratet av någon konstig anledning till idol.. hmm, vet inte varför vi just kom o prata om det. men iaf. vi var tvugna att se ett klipp som fia tyckte var extremt roligt. en audition av en kille 2008 som sjöng en av sina egna låtar, "jag köpte en coca-cola" tror jag den hette. men jag är inte hundra. men något sådant. den lät ju förjävligt. stackars kille säger jag bara. haha. jaja.
sedan packade vi ihop o så kärde vi hem fia o sedan hämtade vi den andra fia, min bästa vän. o så körde vi vidare till jeppson där em o zache befann sig. så vi hyrde film, eller ah, de hyrde film o jag o fia satt kvar är i jeppes rum. i brygge heter den på svenska. jag vet inte hur man stavar till brygge på engelska, så det är väl bäst o skriva det såhär. riktigt bra film fastän jag inte såg slutet. handligen var rätt bra o dialogerna var grymma. colin farrell är med i den. se den ! o berätta sedan slutet för mig, för jag fick aldrig se det :P

o nu efter en riktigt galen bussresa hem med emelie o fia så har jag äntligen tagit mig upp för alla tre trappor, lugnat mig o satt mig här för o blogga om dessa dagar. nu väntar jag bara på att seb ska ringa o prata lite med mig innan jag somnar. saknar honom. be mine.

ni förgyller min dag !

sköt om er.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0