malaga o plugg

buenas mis amigos ! okej helgen kanske inte var den ultimata helgen. men va fasen, man får försöka göra den till något bra. som sagt så var det ju reagge-fest i lördags. kanske inte riktigt vad vi förväntat oss. vi åkte till malaga som vi sa, åkte med alla andra svenskar som hoppade av i benal, men vi åkte glatt vidare. blev mer o mer taggad för o gå på reagge-grej typ. haha
men då vi kommer till stället, efter att ha pumpat riktigt schysst party musik i taxi resan som kostade oss 12 e så kom vi liksom typ till slummen. hmm.. kändes väldigt off och väldigt fel. där kom vi eller ah, jag i högklackat o klänning dock hade isabelle o snuttan också på sig klänning. det var bara janne som var okej klädd för en reagge-festival typ. gaaah ! jag vågade ju inte ens ta av mig jackan där inne. folk var ju som galningar. varenda jävel hade ju rökt på, eller rökte på. jag trivdes inte riktigt där. plus att en mini-liten öl kostade 3e, skulle de ruinera mig? galna jävlar. så vi besämde oss för o åka därifrån efter många om o men o diskussioner om det skulle bli benal eller malaga. men det blev malaga. så. ah off we go. vi hade fått texi chaufförens nummer ifall vi skulle åka vidare o så, o de grymma var att han hade yoigo, så det vart billigt o ringa den taxin :) haha. men iaf, så vi blev upphämtade och åkte för f*cking himlans 15 e in till någon klubb som tre norska tjejer hade tipsat oss om. men när vi väl kom dit så släppte de bara in lokal-bor?! galningar. o de här norska brudarna var ju helt väck. en stod o storlipa och den ena försökte trösta henne och kunde knappt stå ordentligt o den tredje stog o skrek butt-hole o in the ass typ hela tiden till vakterna :p haha, jag tror inte de var så där spiknyktra direkt.

iaf, vi gick vidare men på alla klubbar som verkade decent, skulle man antingen ha invites till elle va lokal-bor. men vi hade ju inget av det.. så. icke. men sen gick vi till en klubb där det verkade vara drag. det stod två killar utanför o vi trodde de va vakter eller något, så där biffiga o raka i ryggen. haha. så vi gick dit o så visade det sig att de bara väntade på några tjejer som de kunde gå in med, för killarna fick inte gå in själva. haha, så dålig stil. så vi försökte uttnyttja dom tillbaka sedan genom att bli bjudna på något. men inte det heller ne, de ville bara dansa extremt intimt men de tackade vi snabbt nej till.
men iaf, då vi väl var där, då kollade vi på klockan o konstaterade att vi bara skulle dansa si så där fyra timmar till tills första tåget skulle gå. phuu..
vi dansade o vi dansade o vi dansade... janne hitta en marokan o isabelle hitta någon som såg ut som en skandinav som hon inte uppfatta om han var dansk eller holländsk men det visade sig att han var från landet där man går på coffee-shops o käkar hasch-brownies. o snuttan, mot alla odds, gick helt plötsligt upp o dansa med någon afrikansk kille som tjatat hela kvällen på henne. så ah. o jag satt där o fick jordgubbar med grädde av bartendern !
men, då vi skulle gå från stället runt si så där fyra tiden så var janne borta. herreguuuud så vi blev oroliga, arga o stressade för o komma i tid till tåget. men efter en lång väntan på henne i en av malagas konstiga korsningar som ledde kors o tvärs hit o dit o värkande fötter så tog vi en taxi till stationen.
satte oss på tåget och försökte somna. men nej. då kom det fyra stycken argentinare och skulle jobba sig totalmycket. de var extremt jobbigt fram tills snuttan säger att hon/vi var lesbiska då vi alla brister ut i asgarv. sedan orkade inte isabelle mer, hon fick sånn huvudvärk så vi gick o satte oss längst bort istället bredvid några så de inte skulle kunna flytta efter. lyckat.

o på söndagmorgonen ringer mamma o frågar om jag lever o om jag mår bra. antar att hon blev lite orolig efter fredagens händelser och uppdatatringen på bloggen. men men, jag mådde prima o cyklade hem o började städa som bara den. haha mitt rum såg ju ut som ett bombnedslag efter att lotta, mand o jag hade sovit i min säng med all tvätt.
men nu ser det bra ut o jag vart så glad idag (måndag) då jag gick in i mitt nystädade rum :)

annars gick både hela söndagen o måndagen åt till att plugga. bland annat matte c som jag har prov i på onsdag. har lite panik för det faktiskt. jag har inte pluggat lika mycket på det här. men det borde inte vara så svårt eftersom en liten del liknar det vi gjorde innan plus att det är inte så svårt?! jag bara krånglar till det.

wiieee, snart är det hemgång. är lite avis på isabelle som åker hem imon redan. hmm. har inte börjat packa ens. eller jo lite, men bara de dära vinterkläderna som är på tok för varma att ha på sig nu.
marknaden imon med hilda o nicole, inköp av rotfrukter o annat smått o gott till rotfrukts-torsdag !

sköt om er så ses vi snart !

saknar er !


PUSS

L


Kommentarer
Postat av: mamma

Rotfruktstorsdag - det låter bra! Skönt att läsa att du ngn gång stoppar i dig något nyttigt som kompensation för alla drinkar som slinker ner under helgerna!

2009-02-17 @ 17:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0