picasso, sol o trasigt lås.

oye amigos ! kom precis in från balkongen där jag har suttit o läst några verk av strindberg o solat mig så jag fått fin färg :) vill bara meddela mor o far där hemma i snöslasket (om det nu är kvar) att här är det superskönt o man kan passa på o vara riktigt svensk o gå i shorts o linne. dock blir man ju lite mer utpekad än vanligt. kanske inte helt jättekul, men, är ni inte sugna på o komma ner till värmen ändå? :)

idag har vi varit på picasso museet, ganska fräckt faktiskt. såg kanske 5-6 målningar han hade gjort. den första vi såg var från då han var 14 år gammal. så sinnessjukt bra han målade då. o den sista målningen vi såg var musketör med svärd hette den. den va.. speciell. han hade målat den då han var 92 år gammal. inte dåligt ska jag säga er. sedan var vi nere typ under hela byggnaden o fick se massa gamla saker från 1500-talet, som husgrunder osv. det var rätt fräckt. det är himla intressant det dära egentligen. undra hur den gruppen med spansktalande guide klarade sig? asså jag menar vi hade ändå en engelsktalande o det var förståeligt o så, men asså de sakerna vi pratade om hade jag ju aldrig varken fattat eller kunna uttrycka mig med på spanska ! haha

o mitt lås till min cykel har gått sönder. jag fick lite panik då jag skulle flytta på cyklen igår hemma hos hilda, nicole o snuttan. gubben stog o typ gasade på sin himla motorcykel o jag stod där o försökte få bort låset liksom. tilslut suckade han o då var jag liksom tvungen o rycka loss det o innan jag ens har hunnit rulla ut cykeln så kör han in liskom? är han dum i huvudet? han kunde kört över mig. jävla idiot ! jaja. så nu måste jag iaf gå ner o köpa ett nytt lås på kinesen för 2.50 e. jaja inte mkt o göra åt om jag ska kunna rulla till skolan imon. det vore faktiskt fett skönt :) grymt jobbigt o gå till skolan idag. om jag ska vara ärlig. det var så konstigt väder imorse. svinkallt, klarblå himel o skinande sol.

jaja, nu ska jag fortsätta läsa stringberg. håller på med giftas. så ska kila nu, skriver kanske mer ikväll :)

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0