Saknar Spanien

Sitter hemma med far och väntar på att Zlatan och hans barca ska spela mot sporting gijon i La Liga. Ja, jag vet. Lite sorgligt är det. Man längtar ju tillbaka till Spanien något otroligt. Speciellt när det spöregnar här hemma i höst-Göteborg och man vet att vår alldeles egna party-Hilda fortfarande är nere i Spanien och dricker drinkar och glider runt. Avundsjukan bara bubblar inom mig.
Ska jag vara ärlig så kollade jag på resor så sent som igår. Göteborg-Malaga skulle kosta ca 5000 kr utan tillägg osv. Dyrt ska det va. Illa. Jag får undersöka det där lite mer fram tills höstlovet. Känner verkligen att jag vill åka ner. Någon som vill med? :)

Varför är man aldrig riktigt nöjd? När jag satt nere i Spanien längtade jag hem till Sverige, speciellt under vintertid, och när jag väl sitter hemma i Sverige så längtar jag nästan tillbaka till Spanien mer. Livet är allt bra orättvist ibland!
Skämt och sido. Jag gillar Sverige till viss del, men om jag hade fått välja så hade jag nog valt Spanien. Klimatet, vännerna och utelivet är ju verkligen något man saknar.

Snart börjar de nya gäststudenterna (plus de bofasta) på Svenska skolan, Costa del Sol Fuengirola. Jag är avundsjuk på er alla! Good luck och ha ett underbart år där nere i Värmen. Avenida Acapulco och Calle Palangreros, sakna mig inte allt för länge, I'll be back!

Signing out.

PUSS
L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0