solen skiner i funkan

kom precis hem från en liten runda på stan. köpte ett par efterlängtade jeansleggins som aldrig annars finns i min storlek. men nu så. inhandlade och mina!
tog en fika med mandy, anna och lotta på nixs också, mys. halva priset för oss elever från svenska skolan just because its holiday! fy vad jag gillar att det är lov. det har varit så lugnt o skönt hemma nu när kanelbullen är skickad till hennes abuelos i sevilla. fast nu är ju mand hemma så nu ser det förjävligt ut på toan, again.

idag är det simon pihls födelsedag och den ska firas, eller? enligt arvid som gick förbi oss när vi fika så är det utgång idag. det finns alltid en liten skit-ursäkt till att det ska drickas alkohol i mängder i denna lilla turiststad. haha. jaja. jag tog det ju trotts allt ganska lugnt igår. satt hemma o kolla på film; lejonkungen 2an. sjukt mysig. sen blev man väckt kl 4 i natt av att madrid-borna inte kan sluta upp med att festa gärnet här nere på kusten. haha. nä, jag får skylla mig själv som har på mobilen på natten.. ifs så vill jag inte att väckarklockan inte ska ringa på morgonen pga av att man har stängt av telefonen. det är värdelöst. nu så här på lovet gör det ju inte överdrivet mycket men på vardagar då det normalt sett är skolan. då stänger jag aldrig av mobilen.

även om jag tillbringat hela min förmiddag till att sitta på balkongen o sola gärnet o läst doktor glas så ska jag öppna mitt fönster o sätta mig på sängen o plugga lite faktiskt.. har ett fek a prov som ligger o väntar på mig o har väntat sedan i höstas.. jaja. så länge solen skiner så är jag nöjd o glad. sen ska jag göra mina naglar fina inför kvällen, franskt idag.
åt förresten sån god lasagne som vår värdmamma hade gjort. mumma säger jag bara. vegetarisk sådan. sinnessjukt god. sen gjorde jag en sallad till med morötter, tomat o gurka. smaskens som bara den!
sen måste jag ju bara berätta (enbart för o göra mor o far avundsjuka, mest mammis) att jag har fått sjukliga linjer idag. solen tar mer än vad man tror. stört varmt och galet härligt väder här nere i funkan ;P

men men. ha det bra o krya på er era sjuklingar runt om i funkan. funkan hostan är inget att leka med.
sköt om er.

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0