@ school, snart Sevilla

sitter nu i skolan vid en dator och försöker desperat använda internet till största möjliga nytta på så kort tid som möjligt. koppen sitter mitt emot sig o klickar o skriver o vi har dragit ut på tiden en aning. vi ska egentligen ha svenska b med ann nu men på ol lektionen fick vi reda på att vi måste ha pass eller id med oss till sevilla så koppen o jag gick hem o hämtade det. sen ah, som sagt så drog vi ju ut på tiden lite så det blev en glass och en sväng förbi svensken för lite resegodis. hjälp. jag måste dra in på mina utgifter o kostnader nu asså. det börjar bli tight om man ska hålla sin dags-budget. men men, håller på o sälja cykeln nu. tänkte att jag börjar i god tid så jag får den såld. men meggi kanske vill köpa den. vi får se, kompispris får det bli.

jaja, som jag skrev innan så bär det snart av till sevilla för en liten tripp med skolan för att typ... bara se på en katedral.. o den ska vi se imorgon typ vid kl 11. visst det är lite kulturellt, men va sjutton..? vi kunde väl åtminstone stannat en hel helg? sevilla är ju en fin och stor stad och har mycket att se.. varför ska vi bara spendera så kort tid där? jag vill se mer.
dessutom fick man ju höra att man typ kanske ska sova 16 pers i ett rum vilket verkar helt galet. men men vi får se. men det är ett hostal i alla fall, så mycket info har vi fått reda på. jäkligt dumt att toaletterna och duscharna ligger ute i korridoren o så. hatar sånna hostal. men men. det blir säkert bra, det är ju bara en natt trotts allt.

andra natten i lägenheten i natt, allt är bra, allt är tryggt, allt är säkert. så skönt med en stor säng. eller ah, en spanskdubbelsäng är väl kanske inte överdrivet stor för en normallång, fullvuxen människa  men för en liten linn så är denna säng stor. ett minus är ju också att sängen inte står emot en vägg. jag blev så förvirrad första natten.. jag visste liksom inte åt vilket håll jag skulle ligga. åå, beslutsångest.
annars är allt toppen. jag gjorde rotfrukter i ugnen igår, tomat, potatis, zucchini och palsternacka. stengott. har saknat sånna här saker så himla mycket. dessutom så hällde jag ju självklart över massor av sweet chili, så dökär som jag är i denna sås. den är helt otrolig, den bedövar ens smaklökar något otroligt, gudomligt gott. me gusta mucho !

jaja, nu ska koppen och jag dra oss upp till vår nästa lektion, engelska b med pierre! sen bär det av.. om si så där en timme så sitter vi på bussen som rullar mot sevilla. nyheterna och vädret säger att solskenet håller i sig och att det ska bli sinnessjukt varmt; 30 grader !! helt galet !! men jag väljer o säga greatness ! som miks skulle sagt, miss her so. ses snart hun.

& emelie, hur går det med planerna? i wanna hear details :)

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0