Fåglar och Flytt

jag har alltid trott att då svalorna flyger lågt så ska det bli dåligt väder.. eller ah å väntas oväder, typ regn. men då svalorna har flygit bland hustaken o ganska långt ner mot oss människor här i spanien så blir det fasen bara bättre o bättre väder. knepigt? är det tvärt om här? jaja, kul ialla fall att vi har bra väder. dessa dagar har det varit närmre 30 grader! och det är inte dåligt.. dessvärre har ju jag mina fula jävla utslag fortfarande plus att jag men den dära jävla kortisonsalvan inte får vistas i direkt solljus.. värdelöst. jaja. sånt är väl livet..

o på tal om fåglar o sånt där shit. nu när jag var på väg hem till värdfamiljen för o käka middag så såg jag något hudfärgat på marken.. kollade lite närmre eftersom det hade en väldigt konstig form.. o då jag väl hade huvudet såpass nära att jag kunde uppfatta vad det var så blev jag förskräckt o människorna bakom mig undrade vad mitt problem var.. de blev typ upprörda?! spanjorer...
men  det var i alla fall en liten fågelunge, en död sådan. den spretade med alla ben åt alla håll och såg verkligen stendöd ut. hur fan hade den hamnat mitt på trottoarkanten? det var inte ens ett träd i närheten? shit. den var så äcklig att det var inte klokt ! galet !

jaja, idag har jag flyttat de sista grejerna.. eller jag har kvar datorn, högtalarna och kudden från ikea ! ikväll ska jag sova i lägenheten för första gången, ska bli grymt skönt o inte höra någon snarka så man inte kan sova om nätterna från rummet bredvid. plus att det ska bli väldigt spännande.
var och handlade idag med emma också. min budget shopping var riktigt genomtänkt och planerad tycker jag. trotts att det tog typ 1 timme o handla allt :P eller ah inte allt, men bas-grejerna som man behöver. iktigt bra faktiskt. sen vart jag så glad att jag köpte en lite liten kaktus som har liksom 5 "blommor" om man kan kalla det så.. men i alla fall, dessa ska döpas.. alltså få lite vatten hällt över huvudet och lite fina ord ska sägas också. och det måste nog ske ganska snart så jag vore tackssam om ni kom med lite namnförslag.
jag har tyvärr redan bestämt kön för kaktusen, det är en man, eller tja. men vi behåller vår relation på vänskapsnivå, inget annat! men som sagt jag måste ju ha någon o skylla ifrån mig på nu när jag inte har amanda ^^
jag kommer verkligen sakna dig amanda! kom o hälsa på lite då och då, vale? :)

jahapp.. nu sitter jag här o väntar på middagsmaten. det luktar mycket gott och värdfamiljen är typ gladare än någonsin.. jag tror att de har velat bli av med mig ett tag nu.. sen kan jag ju ha fel. man vet ju aldrig.
kanelbullen är glad för nu får ju hon sitt rum. det tycker väl hon är kul. ifs så vill ju amanda också a detta rummet. undrar vem som får det. good luck mandy.


ska äta nu.. sallad blev det sa hon frågan är bara vad för sallad. jaja ska gå o kolla vad det blev för smarrigt.
bloggar mer imorgon om min första natt i lägenheten!!

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0