plugghästen sätter fart

okej. idag har jag spenderat ungefär all tid till plugg. hahah plugghästen är i full galopp. så dum som jag var så frågade jag självklart matte läraren lasse om hur jag skulle göra med matte c kursen.. o typiskt.. ska läsa den kursen som iv-val nu på onsdagar i två timmar istället för ensemble A. mitt enda roliga ämne går bort.. så nu läser jag två olika kurser som är både b och c. känns bra. fattar inte hur jag kan läsa allt detta.. sjukt tråkiga ämnen dock. bara svenska BC, engelska B, matte BC, spanska1 plus att jag ska läsa till minst steg 3 o företagsekonomi AB och idrott då, sista delen av den kursen.. o så läser jag förståss organisation o ledarskap, vilket nog kan bli en ganska rolig kurs när jag tänker efter..

idag har varit en knepig men helt schysst dag. jobbigt ifs med två timmar matte på morgonen och två timmar fek på eftermiddagen.. men jag klarade mig igenom dagen trotts all ångest jag hade för svenskan som ska vara klar imorgon... sjuk. inte en själ fattade hur man skulle göra på den himla svenskan.. jag menar svenska är ju ändå vårt mother language, vi borde fatta, vi borde kunna detta.. men nepp ! det tog oss någon/några timmar o gå igen om allt det där. helt hopplöst. så efter att ha fattat a bit så gick vi ner till eroski o köpte orego-kex, godis och choklad. haha vilket mellanmål !

sen när vi väl tänkte gå hem då alla svenska uppgifter var avklarade så gick vi istället till en moppe-affär o kollade lite. oscar verkade ganska på o köpa en moppe han med, tills han hörde hur mkt försäkringen kostade. haha nej, skämt o sido. men försäkringen blir ju typ dyrare än en moppe. pappa sa ifs idag att försäkringen här var ungefär lika dyr/billig, kalla det vad du vill, som i sverige. frågan är vad det blir får skit-moppe för min del; jog, aerox, speed fight, eller någon annan random moppe? jaja, give me som advice guys !

haha så knäppt. efter att ha varit o kollat på lite färdmedel så bestämde vi oss för att gå hem till philip o testa om vi fick igång hans (hans brorsas) aerox som har stått i två år.. men på vägen till honom så var det bara jag o oscar för philip gick till skolan o hämta sin moppe o körde hem. anyways så gick vi förbi en affär med massa trosor, billiga som sjutton liksom. så jag slänger till med "oj, trosor, här vill jag gå in" o kollar på oscar med puppie-eyes. haha då säger oscar något i stil med: "va? har du inte varit här? här har jag varit innan" haha, jag trodde jag skulle dö av skratt !! fast det bästa var när vi skulle gå därifrån, då jag inhandlat mina nödvändigheter, då det fastnat ett par fina tanga-string på hans skolväska. haha och han tar några snabba steg in i butiken o håller upp dom o säger förlåt. HAHAH asså, jag vet inte o ni hängde med på själva grejen, men KUL var det iaf ! synd bara att jag inte kunde skratta så mkt pga av min fula förkylning..

Jo men iaf, det jag tänkte berätta o det jag är väldigt stolt över är när vi var nere i garaget o skulle kicka igång aeroxen ! självklart ska alltid ägaren försöka först. men efter ca tio försök så lämnar han över till mig. första gången - seg. andra gången o den starta. en liten sned blick från philip så där och ett gott skratt från oscar. kände mig rätt duktigt om man säger så. speciellt då philip o oscar tidigare pratat om hur jag aldrig skulle kunna kicka igång en moppe och då de skämta om att "kicken är tyngre än linn?!" eller va va de du sa philip? haha det är illa om man inte kan kicka igång sin egna moppe ;P

tjaa.. va mer kan jag berätta? jag är fortfarande sjuk - typ förkyld. näsan rinner som en vattenkran och vageln i ögat gör något så förbaskat ont :( ska ta en alvedon nu innan jag somnar plus att jag ska käka halstabletter o shit tills min hals är tillräckligt bra. behöver ju ifs inte oroa mig för att jag inte kommer bli frisk o sjung-klar tills på onsdag eftersom idioten-jag-själv har bytt iv-val till matte c, Jag upprepar; jag har bytt iv-val till matte c... bra idiot ..!

äsch, man ska inte klaga alltså. går bara tre timmar i skolan imorgon o sen slutar jag. kan ifs ändå inte gå till playan o sola. sjukheten tar kål på mig. jag kan inte andas ordentligt o jag kan inte koncentrera mig till hundra, jag kan dessutom inte gå till playan o varken sola eller bada. jag kan heller inte gå ut o shoppa eller träna.. vilket gör mig oerhört besviken. va fan ska man göra? - köpa extremt mycket godis och sätta sig framför tvn o kolla på något engelskt program som är dubbat till spanska så man inte fattar ett piss?! shit va fet jag skulle bli då.
påtal om godis så måste jag gå till den svenska godisbutiken imorgon. den stänger kl 15 för er som vill dit. haha!

schläggan, obbe, mattsson o gänget, känn er saknade som fasiken asså. jag tänkte på er i lördags, synd att inte vinsten var där asså. schläggan trotts att du är en gladgaisare så saknar jag dig ändå. länge sedan man hörde från dig. kul att du lever !! o obbe, jag hoppas du överlever de två månader du ska spendera i din icke-party stad i tyskland. o mattsson - bättre lycka nästa gång o du, jobba inte ihjäl dig på coop nu !! MISS YOU GUYS !

jaja, klockan är på tok för mycket för att lilla linn ska vara uppe, så godnatt på er, puss.

L


Kommentarer
Postat av: mamman

Kul att läsa att plugghästen är i full galopp. Fyndig liknelse! Men tänk på att hindren inte får bli för höga. Men jag tycker du valt rätt. Puss och kram

2008-09-16 @ 21:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0