charterresa eller flytt på riktigt?

nu sitter man här, hemma framför datorn och har väntat i 2 hela dagar på att internet ska börja fungera igen ! haha jobbigt att vara utan internet alltså, eller vad säger du anna ;P
jahaopp, nu har det gått en vecka sedan jag faktiskt flyttade hit till spanien, fuengirola för att vara exakt, o för er som nykomlingar på denna blogg så kallas fuengirola även för funkan. För att vara ärlig, så trivs jag väldigt bra här, värmen, solen, stranden, skolschemat, maten, familjen och allt. det finns bara en sak man tröttnar på rätt snabbt och det är alla äckliga-spanjorer-som-tror-att-de-är-så-himla-coola-när-de-busvisslar-åt-en. snälla, skaffa ett liv, jag slängde en 10 cent på playan, take it.
anyway, jag trivs här och mitt schema är toppen. jag förstår bara inte hur svenska skolan får ihop det med alla timmar. ja hade ju läst grymt mkt mer i sverige ! asså egentligen ser mit schema ut så här nu under hösten; måndagar har jag två lektioner från lunch och till 15.20 sedan tisdag 2 lektioner till kl 12. Onsdag har jag en lektion från kl 10-12. sedan går jag från 9-15.20 både på torsdag o fredag. men jag menar hade detta varit donner hade jag gått todos los días 9-15.
Jaja, men nu är det så att jag går hela måndagen också. för jag ska läsa matte b denna terminen och tenta av den så snabbt som möjligt så jag kan börja på matte c kanske redan efter jul.

spanskan går också bra, har fört flera begripliga konversationer med min värdmamma. jag förstår henne o hon förstår mig. helt perfa. ska tenta av spanskan också. började på steg 1 igår. ska tenta till steg 3, minst, innan jag åker här ifrån till sommarn. det skulle kännas bra om jag klarade o gå ännu fler steg än så..

o imorgon får vi våra individuella val, sjukt schysst. jag kommer inte ens ihåg vad jag valde för något. det blir spännande. det enda jag kommer ihåg är att jag valde såna dära tråkiga pluggämnen som-kan-vara-bra-o-ha-i-framtiden jämfört med alla andra, de har valt typ dykning, lagbollsspel och såna saker. det vore ifs jävligt roligt men jag tror seriöst inte att det kommer vara något som man kan ha på sitt cv i framtiden alltså. hohoh.

haha, max skrev till mig idag för första gången sedan jag åkte till spanien.. när han först började fråga om hur jag mådde o hur jag hade det i spanien blev jag jätteglad o svarade illakvickt, haha men det visade sig att killen var hyper enbart för att han ville ha en bild på bacon. you know who. han har nämligen gjort en grupp på facebook, så alla ni som är vänner med max har säkert fått en inbjudan till denna grupp som då kallas för Pannan. Vilket bacon just ser ut som, en panna. förlåt. men true. håll med om att han ser ut som Jerry i de tre vännerna o Jerry? Klockrent max, klockrent. tummen upp !

jag vet inte vad mer jag ska skriva om för att göra bloggen lika rolig som innan. niklasson, kan du ge mig några förslag så jag kan hålla bloggen alive, du som alltid läser den o ger mig oerhört fina komplimanger :)

jag kan ju berätta att idag efter skolan var det playan som gällde. jag somna och det var helt underbart härligt. det var typ surfvågor idag, bara så du vet det flankass! det såg så härligt ut. du får lära mig surfa hörru. du får åka hit och be my personal teacher! just det, det är en grej till jag kan var utan. och det är all sand som fastnar i badlakanen, på kroppen och i bikinin ! seriöst hur gött är det egentligen med sand över allt när du ligger på stranden, när du badat flera gånger, när du går hem och tar upp allt i ditt rum o märker att halva stranden helt plötsligt ligger inne på ditt rum??? asså det är verkligen inte gött någonstans..  så det kan jag vara utan. Jag vet att jag skrev en textrad ur "vågorna" det dära med "..för mina steg mig ner till stranden och för en stund blir jag jävligt lycklig" asså, ja det blir jag ju. men asså sanden gör mig bara deprimerad.. :)

jo o en grej till som är väldigt hemsk, är att jag pratar sthlmska. det kan tyvärr inte synas på bloggandet då. eller iaf så kan inte jag se det. men anyways. sthlmska - pga att jag bo med en grym sthlmare, amanda. asså ah, hon får väl lite göteborgs dialekt då o då men de är inget jämfört med min förändring. haha folk frågar varifrån jag kommer i sthlm?! jag måste verkligen få tillbaka göteborgspratet igen !! tycker inte jag hör det så ofta förutom hos erik myrin. gustav pratar någon konstig blandning mellan gbgska och värmländska. haha så knepigt. jaja, gbg, ni ska va stolta jag har sjungit om våra vackra blåvita änglar flera gånger om här nere i funkan !! finns en knäpp hbk:are här nere. men han är ensam om det så det är lite synd om honom.. så ja inte för mkt empati för honom. blåvitt är det bästa laget någonsin. jag är ledsen att jag inte hann o gå på fler matchen än så här. men ni ska veta att jag sjunger för full hals här nere så jag är helt hes, fortfarande, sedan lördagens bravader som varade till klockan halv 7 på morgonen.
På tal om det så kommenterade min kära värdmor det idag. haha hon kom till mig och amanda när vi käkade middag o berättade att hon visste att vi hade kommit hem då och att vi gärna kunde vara hemma lite tidigare. självklart sa vi och log som små bebisar :D:D i självaverket höll amanda fingrarna i kors ;P

asså, denniz, jag vet inte om det har visats hemma; alla uttagningar till idol från stockholm. men iaf, Denniz är en i skolan. hur skön kille som helst. jag förstår om ni killar inte ritkigt vet var ni har honom o så men han är så himla go den killen !! han har iaf sökt till idol, han heter denniz barvsten och sökte från sthlm. det finns säkert på youtube. men kolla annars på tv4as hemsida. asså, my song for the world, är den sötaste sången någonsin. Tråkigt att du inte gick vidare denniz, men du, jag håller tummarna för dig nästa gång o dudududu, din låt var skit fin !!

imorgon är det skola igen, bara en lektion. undrar var det blir för iv-val. playan efter det, någon som känner sig lockad? höhö asså det är fan sant så som det sägs; den enda sanna glädjen är skadeglädjen.

hörrni, jag orkar faktiskt inte skriva i varje inlägg att jag saknar er o sånt för det hoppas jag ni redan vet.  så detta kanske blir den sista gången ni hör att jag saknar er, fast, alltså, på länge då :) SAKNAR ER DÄR HEMMA !!

Seb, mitt internet har varit nere sedan i söndags :( lite tråkigt. men jag har försökt o få tag på dig o jag vet att du har gjort det samma. men pappa har iaf kollat upp resor till mig i februari. de är fortfarande dyra som sjutton. men ah, ingen är bokat än bara så du vet. men jag tänkte gör det nu så fort som möjligt :) inte långt kvar till jul nu. sitter redan o längtar tills dess. du vet att jag saknar dig. christopher säger hej också, he misses you too. hör av mig så snart jag kan för nu funkar internet igen som du förstår. älskar dig, L.

förresten, en sak glömde jag ta upp, det som egentligen var hela rubriken över det hela  :P det är så jävla härligt här nere att jag inte riktigt har fattat att jag faktiskt ska flytta hit. att jag faktiskt redan har flyttat hit. o att detta inte är någor billig sista minuten-charter resa som man tog med vännerna bara för o festa, sola o bada. haha detta ska fan bli ett helt skolår för mig, plugg, plugg, plugg o mer plugg o kanske lite sol o bad o förhoppningsvis ganska mycket fest..

mamma o pappa , jag tänker på er <3

signing out for some sleeeeeep. sköt om er.

L


Kommentarer
Postat av: Philip Kristensson

- en knäpp hbk:are här nere. men han är ensam om det så det är lite synd om honom.. så ja inte för mkt empati för honom.



Antar att det är jag, och ja, ifk e sämst.

2008-09-09 @ 23:32:00
Postat av: Philip Kristensson

PS. fan va cp att man måste skriva in sånna här kontroll "bokstäver" tog mig typ 10 min att bläddra igenom efter ett ord jag kunde se :/

2008-09-09 @ 23:33:03
Postat av: freak

prutt. sug rumpa haha jag var i skolan idag på nått himla arbetslagsmöte, damn, var inte ens ledig idag vad händer? och du går i skolan sjukt lite!? haha vet du, en galen sak, zaache har bokat en stuga i trysil till, mig nina, anna fredrik och en massa andra tyfdligen hahah WHAT?!?! nina ska köra upp tydligen, eller enligt zache då, vi fattar ingenting. Jaaa jag vet att du saknar mig, det är lugnt du behöver inte säga det till ALLA hela tiden ÅÅÅH. Skärp dig lixom. tiihiii. Pusss lycka till din spanska hooraa !me gusta tu padre!

2008-09-10 @ 18:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0