inga lektionsfria onsdagar på ett år..

idag, onsdag. normalt sett är jag ledig då. jobbigt att inse att onsdagen faktiskt är schemalagd.. fast jag har faktiskt bara en lektion under den "lektionsfria-dagen" vilket är iv-val, som för min del innebär ensemble a, sjunga sjunga sjunga. såå, festa gynnar inte min röst direkt, tyvärr.. men det betyder inte att party-linn lägger ner utgången och drickandet !! kvällarna är alltid unga här i funkan! dessutom har jag hört att livet i funkan är en fest, true? let's find out.

låg på stranden idag i flera timmar efter att min första o sista lektion för dagen var slut. vi spelade fotboll, sån där strand tennis och rugby. det var rätt najs. sjukt najs att jag inte brände mig o alla andra gjorde det. jag är mycket stolt över mitt pigment får jag lov o säga. jaja, efter strandvistelsen så bar det iväg hemåt. väl hemma så var inte ens amanda där som till o med gick före mig från stranden. charo var väl o handla eller träffa någon rolig kompis, i have no idea. men i alla fall. så vad gjorde jag? jooooo jag satt o prata med seeeeb. finally får jag prata med min älskling :) även fast han pratade hälften av tiden med amanda så är jag överlycklig över att höra hans röst igen. det värmer så. <3

när jag väl duschat, målat naglarna i skrik-rosa o är megasuperduper hungrig så hade inte charo kommit hem ännu. så jag o amanda fick slänga i oss rester. asså då menar jag en salig blandning av typ rostat vitt bröd, gammal pastasallad o gammal paella. asså tjaa, helt godkänd middag men jag kan ju berätta att jag fortfarande var hungrig efter den fjuttiga middagen. så nu när jag kom hem så åt jag en skivad banan med flingor o mjölk plus en rostad macka, totalgott. så nu är magen mättad o klar för sängen. men innan det så ska det bloggas klart !

så därför tänkte jag berätta hur duktig min kära mor är på o ge mig updates från sverige. för er svennar som inte visste så spelade sverige mot ungern idag, matchen visades på kanal 8 o det var nästan inte en jävel, iaf inte någon jag vet, som fick in den kanalen här i funkan. tyvärr så efter några misslyckade besök på några barer gav vi upp o satte oss o snacka o sjöng till champagne supernova och barbie girl på hippo. mysigt det med, men jag hade hellre sett matchen sverige-ungern. dock visade dom irland-tjeckien, galet tråkig match. men ändå Sverige vann med 2-1, vilket är bra. vet inte om rykterna om att robin söder skulle spela var sanna men det vore kul om de va de. däremot var kim kungen källström vår första målläggare och det andra målet gjordes av någon konstig random, hoho.  så som mammsen skrev i smset; "ny spelare i landslager.mittfältare vänsterkant" haha jag lovar att hon fick lots of help från pappa :)

orkar inte ha längsta dagen imorgon.. börjar med matte b fortsätter med svenska c och sedan spanska, vilket ifs ska bli riktigt kul. sedan har jag idrott vilket bara ska vara massage denna gången. sedan är det cultura? jaja, spansk shit. i better not fall asleep by then. jaja jag såg att vår värdmamma har köpt frukt o grejer, får la ta med mig det till skolan imon :)

tänkte nanna nu o kolla lite mer på alla fina foton jag framkallade innan jag åkte. massa fina gamla o nya minnen. o hörrni, tjejer, tack så hemskt mycket för den fina boken ni gav mig med alla bilder, den värmer gott om hjärtat. saknar er så otroligt mycket. se till o boka era resor, packa bikinin och hawaiian tropic så kör vi. ha med er party-humöret också, då blir det bara bonus över det hela. get you asses over here !

mor o far, skulle ni kunna vara vänliga och skicka hit en massa grejer asså. jag behöver något otroligt mycker mer än vad jag har med mig. skicka alla skor, alla klänningar och allt annat onödigt som finns i min garderob. ni kan ju passa på o skicka ner min blåvitt-tröja, sverige-halsduken som jag måste ha till nästa landskamp o när ni ändå är på gång så kan ni ju skicka ner min fotboll och min badfotölj. jaag saknar att flyta runt på den i vattnet här i funkan. o hörrni, ringde ni monkan eller? angående jobbet? i really need one om jag ska åka till staterna i februari. har bestämt mig att jag åker oavsett så pappa du kan väl boka så snart som möjligt då du kan hitta någon vettig resa. saknar er båda.

jaja, skoldag imorgon. måste sova. oj shit klockan har sprungit iväg, redan kvart över 12. natti natti på er!

sköt om er, ni lever bara en gång ;)

Puss L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0