torsdag 25 sept: ingen rubrik

två dagar sedan bloggen uppdaterades, skandal. ni för ursäkta mig för att jag inte skrev igår. men har desto mer att berätta idag, kanske..

har precis läst hela gunnlaug ormstunga saga, vilket är en saga från det medeltida island. den sagan var ju nog intressant? haha nämen den var faktiskt bättre än vad jag hade trott att den skulle vara. en liten sån där kärlekshistoria med lite "action". suveränt. haha, i kinda liked it. hörde du det pappsen, jag tyckte faktiskt om 44 sidor nästintill obegriplig text från medeltidens island.

såg på You dont mess with the Zohan igår. ska jag vara ärlig? den var riktigt dålig. se den inte. den ryker från min hårddisk nu iaf ! - delete - adam sandler gör så dåliga filmer nu för tiden.. jag menar hur bra var den senaste han gjorde? click? sämst ! se dom inte, de är inte värt den tiden. hoho.

hade idrottslektion idag, rolig sådan. haha. vi var på playan of course, så vi körde strandfotboll till en början. efter en tuff match där så var det ett svalkande bad som gällde. vi fortsatte med bollsport; handboll närmare bestämt. sjukt kul. men ganska sandigt om man säger så. efter det var det baywatch ner i vattnet och sedan var det polo som gällde?! helsjuk sport, vem sjutton håller på med det? det är typ bandy fast med en bandyklubba utan blad? funkar detta ens? haha. tänk er nu ni som sitter hemma o fryser häckarna av er i sverige, vilken grym jäkla (ursäkta språket) idrottslektion jag hade idag. sol, bad o bollsporter på stranden. welcome to the goodlife.

sedan var det hemgång, runt fem eller något? så knepigt.. här i skolan sitter jag kvar hur länge o gör ingenting. satt o gjorde klart en rapport bara.. men sedan satt jag på trappan o delade några kloka ord med dani. haha, okej, de var väl inte de klokaste, men ganska intressanta. pallrade mig hem sedan, med lite sällskap av jeanette, nicole o chris. efter att ha konstaterat att ett av chris kliv var dubbla mina så fick jag rida på hans axlar.. fast bara fram till gymmet, vilket är en lång sträcka.. för mig.. =) haha. där träffade vi på philip, en utmattad philip som hade tränat? haha, sant eller falskt?
iaf vi fortsatte och tänkte att en kanelbulle från kyrkan vore ju inte helt fel? så vi gick dit, iaf jag o chris.  men nepp. de ville inte öppna porten för oss? ¿por qué?

pratade på skype igår med mor om varför jag blir sjuk hela tiden. dåligt imunförsvar; javisst. men va sjutton beror det på. konstaterade att det kanske kunde bero på järn och kalcium brist? o för dåligt intag av vitaminer? kanske? o på tal om detta så fick jag konstigt nog hamburgare och sallad till middag idag. dessutom hade hon ställt fram mjölk och frukt och köpt grovtbröd. förstår kvinnan svenska??

jaja imorgon är det helg. o jag är väl säkert sjuk imorgon? jag har fan inte ens varit frisk en enda fredag sedan jag kom hit till funkan? förlåt mamma för att jag svor.men det var nödvändigt i denna mening.. iaf, helg som sagt, vilket betyder firande av oscar och natta. en fyller myndig o den andra fyller sólo 17.  haha, ska själv inget säga. är inte äldre än så. anyways. borde vila upp mig för denna helgens bravader. ska bara gå o säga buenas noches till min värdfamilj sen är det natti natti.

jo, pappa, snälla kan du boka min resa nu? jag borde bokat den själv innan jag åkte till spanien. tack på för hand dad.

godnatt på er människor.

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0