sjuk

Andra skoldagen o sista dagen för veckan o självklart har Linn gått o blivit sjuk.. feber, huvudvärk o ont i hela kroppen. Gårdagens shopping slår tillbaka. Är ifs ganska nöjd med mina inköp; en bikini, en tröja, en t-shirt o en klänning. Skulle ifs köpt skor o en väska men hittade inga, tyvärr.
jag skulle dessutom köpa ett spanskt simkort igår men när jag väl hade stått i kö i minst 30 min, första gången, så accepterade de inte ett vanligt id, man var tvungen o visa pass. Andra gången då jag skulle gå o köpa det dära väldigt nödvändiga simkortet så glömde jag ju självklart också passet så vi fick gå upp till lägenheten igen o hämta det. När vi väl hade gått till detta ställe där det såldes simkort så hade de inga kvar, de skulle få nya imorgon, alltså idag. Men då berätta hon att ungefär 10-15 min bort låg en likadan butik som sålde sådana simkort as well. Så jag o Amanda traskade dit, självklart visade det sig vara den butiken jag var inne i tidigare under dagen. och efter 40 minuters köande så var det vår tur o så typiskt, NO SIMKORT !! jag blev så jävla sur så vi tog taxi hem. Ännu bättre, jävla taxi chaufför, lurade oss på pengar.

Det trådlösa internet funkar tyvärr inte så bra som jag trodde. Men det är tydligen så för alla här, förutom amanda min rumskamrat. Så nu vet ni det. Om det av någon konstig anledning skulle brytas när vi pratar på skype eller msn så kan det vara mitt internet som lägger ner. Det är inte så att jag klickar er eller så, just so you know :)

Vad mer vill ni veta om min korta tid här i fuengirola?

Jag kan berätta att jag bor ca 30 min från skolan. Ska köpa en cykel imorgon om jag fortfarande inte har feber.  Fast jag måste köpa en cykel. Dessutom måste jag köpa ett sånt dära fult kontantkort och ett gymkort. Fick höra igår i skolan att fotbollssäsongen inte sätter igång förrän om en månad i oktober typ. Så jag får träna lite innan dess.

Jo, en rolig grej är att jag förstår spanskan ganska bra. Bättre än vad jag trodde jag skulle göra. O det är inga större problem att kommunicera med folk, typ familjen o så. Ganska stolt över mig själv. Jag hoppas verkligen att jag hinner tenta av flera steg i spanskan än bara 1. Det kommer säkert gå bra. Jag menar jag kan ju iaf förstå och prata lite redan efter mindre än en vecka o då har jag inte läst någon spanska alls.

Till kusinerna; jag kan berätta att de Travel Emergency Kit har kommit till användning men det är inget annat än plåster och Alvedon, haha.

Jaja, ska sova lite till nu o sen får vi väl se när jag vaknar o då får jag väl ta mig ut på stan o köpa det dära fula kontant kortet så folk kan ringa mig.. hörrni, det bli billigare för er Sverige-bor att ringa mig då. Jag vet inte riktigt hur mkt det kostar. Men ändå. Dessutom är det nog billigare o ringa mig på mitt nya nummer från skype. Men jag lovar jag skickar ut det till er så ni kan ringa mig, glöm inte att det är 0034 eller ah, +34. Whatever, slå vad ni vill. Men jag lovar ni ska få det ikväll om jag inte har skyhög feber då.

Till seb; jag märkte inte att du ringde i natt. Förlåt. Jag hade sån frossa i natt, mådde sjukt dåligt. Men men, det är så tråkigt för vi ringer jämt om varandra.. men jag blir nog hemma ikväll tror jag. Så då kanske vi kan höras om du inte ska ut någonstans. Saknar dig i massor. O du, när jag skaffar mitt spanska nummer så blir det ju billigare för dig o ringa mig till min mobil från skype, visst är det bra?!

Nu ska jag nanna kudden lite, natti natti.

L


Kommentarer
Postat av: Palle

Hehe, typiskt du! Lilla stackare. Annars är allt bra med dig?

2008-09-05 @ 17:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0