födelsedagshelg

det är söndagmorgorgon i ett regnigt fuengirola. jag är trött och klockan är bara tre. vakna ifs för en halvtimme sedan, startade datorn och insåg att internet var i full rulle igen! time to share stuff from the good life !

iaf, helgen har varit tokigt bra.

Fredag: behövde lots of siesta efter skolan denna dag. pga att jag, natten till fredagen, hade spenderat mitt nylle framför skolarbetet till ganska sent, men mina koppar te ville inte få mig o somna på natten. så jag såg på film till tre halv fyra någon gång. the love guru, haha. vad ska man säga? give me a pound, lock it down, break the pickle, tickle tickle ! hoho.  men iaf så var det kämpigt o hålla ögonen öppna i skolan ska jag säga.
efter den långa tuppluren som jag drog ut på lite resulterade i stress framför spegeln och stress till oscars födelsedags middag hemma hos honom. fint folk kommer alltid sent ! men ja, jag gick fel, virra bort mig totalt. men tillslut lyckades mina förvirrade ögon se det stora shoppingcentret som inte går o missa.
Efter en mycket god middag med godsaker och massa sång så var det dags o göra stan. straight to vår nya bar Magma som tyvärr stängde igår (lördags) men bara för säsongen. efter några försök som bartender och några extra rundor så kilade vi iväg till vårt stammis ställe som vi always besöker någon gång under kvällen, hippo. Kvällen resulterar alltid i att man går in mot stan, man tappar några redan på hippo, några tappar man på vägen ungefär utan för old town o sedan tappar man några mittemot fore play o sedan har de tre som är kvar inte lust o vara där inne utan kilar till fernando-baren o goes for magdas shot, fernando.  haha. sen runt två tre tiden då börjar folk komma till stan för o shaka loss. eller så slutar det med att kvällen tar stopp där o alla svenskar sitter mittemot vid hotellet och pratar eller bara är. like any other day :) fast denna kvällen slutade faktiskt på hippo. där vi äntligen hittade oskar som hade varit gone for a while.
men på fredagkvällen/natten till lördagen var det dags att fira vårt andra födelsedagsbarn, natalie. som även sov hos oss efter mycket velade hit o dit. jag o natta hade ett väldigt djupt o seriöst snack där på kvällen, haha mycket intressant. slocknade direkt efter det.
konsigt kväll var det iaf i fredags. den kunde ju varit väldigt myket bättre.

dröm: natten till lördagen så drömde jag en så sjukt härligt dröm. jag drömde att värdfamiljen skulle åka till bryssel på någon random resa och hade lämnat kylen fylld med godsaker. en hel lasagne o massa massa massa chokladpudding med grädde och massa oreo kex !! asså. fan. drömmen var bara en dröm. det bästa var när jag vakna då natta berätta att jag hade sagt chokladpudding i sömnen ! haha. mums !

Lördag: grattis natalie 17 år. time to go to hippo o göra förberedelser. ballonger, tutor, volanger i taket och en egen gjord tårta a la magda. men roland ville inte vara sämre. han hade köpt en choklad tårta med fina ljus o till o han gav till o med ett paket med choklad till henne. folk köpte rosor o massa annat gott gott. det första o sista födelsedagspartyt på hippo bar ever. när födelsedagsflickan gjorde entré var det bara o ta i från tårna; happy birthday to ya, happy birthday to ya happy birthday !
allt var himla fint.
kvällen slutade lyckligt för en del och sämre för en del. kvällen igår blev också konsigt. men bättre än fredagkvällen tror jag. iaf för de flesta.
den slutade som alltid på... trottoarkanten mittemot fore play. igår var det grymt kallt. frös som en liten apa. fick dock låna andres jacka, mycket snällt där :)
vid fyra lyckade jag få med mig amanda att gå hem. efter två timmar sittandes på vårt ordinary place. hade typ tråkigt igår. eller jag var seg. jag var inte på topp igår. förlåt you guys. next time i'll cheer up!

HÖRRNI !!
det har faktiskt regnat endel här nu i helgen o veckan. fast de har inte regnat en hel, hel dag ännu. vilket är skönt. har dock köpt ett paraflax. inga gummistövlar ännu. har inte mkt pengar kvar nu. väntar bara på att far ska fixa min goa månadspeng till mitt konto så jag kan leva igen :)

Nu är det mindre än en månad tills mor o far kommer ner hit. o då blir det en visit på tabasco och några rundor på miramar ! höhö.

Johan o persson o gänget, om ni ser detta. fixa resan nu. PUSS

Jaja, idag ska jag bara ta de lugnt. måste ifs plugga, spanska tills imon. kanske ska se på en film? bio? bio borde man ju ifs besöka.. jaja. det får bli en annan regning dag :)

Ha de bra nu muppar ! kanske ger som updates ikväll om något underbart kul har hänt !

Puss

L

ps. det känns som om jag tappat glöden i att skriva bra inlägg? ingen bra grej att internet är paj. jag behöver ha mina inlägg. comments? ds.

Kommentarer
Postat av: Soffan Svärd

Linn, fina Linn, hoppas du har det super där borta! Vi saknar dig ska du veta. PUSS!

2008-09-28 @ 19:19:39
Postat av: Andres

haha min jacka e varm =)

2008-10-04 @ 20:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0