den svenska dagen

idag blev jag väckt av ett sms kl 07.41, fyra ynka minuter innan jag skulle gå upp idag ! vem fan skickar sms till min mobil så här tidigt tänkte jag.. men så var det seb, borta i staterna, oj så glad jag blev då. du förgyllde min dag älskling :) två månader idag, visst väl att du skulle komma ihåg det, höhö. saknar dig något enormt mycket. längtar till jul.

idag regnande det faktiskt.. inte då vi gick till skolan dock, men det små duggade lite fram o tillbaka hela dagen.. men det var bad/livräddningsvänligt iaf.. vi var nere på stranden o gjorde hlr o massa saker. det var ifs inte många som genomförde själva livräddningen i vattnet.. men iaf. det var väl najs. sen prata vi om vad man gör med en stukad fot.. haha mycket intressant, not ! bra o veta ifs för den som inte visste..

efter skolan gick alla gäststudenter till svenska kyrkan för o checka läget. haha nej okej, jag tror att iprincip 95% av alla som gick dit, gjorde besöket enbart för att man fick en gratis kanelbulle och kaffe! hhaha iaf gjorde jag det om jag ska vara ärlig. oj så jag njöt av den kanelbullen ! så fort jag ser kanelbullar, alltså nästa gång jag besöker den svenska godis affären då ska jag fan köpa massa goda saker, speciellt Kanelbullar !! asså seriöst, om ni kommer o hälsar på, snälla kan ni ta mer er kanelbullar, typ gifflar o massa godis o sånt shit som är totalt onyttigt ! I NEED IT !!

påtal om godis o sånt så skulle vi gå in på en mercado o köpa godis idag, köpte ifs kakor, men ah, lika gott det. men iaf, fatta, en godispåse med gott & blandat kosta fan 1.59 e! totalt dyrt för en typ 50 g påse !! de är ju galna !

ännu galnare var tanten jag såg där inne i affären, hon hade fan rosa kläder på sig, men det var inte det som gjorde det hela, utan det var hennes hair !! helt galet, det var fan rosa o hon var ju minst 50+ asså ! seriöst, ibland undrar man hur folk tänker, om dom ens tänker överhuvudtaget?! människan är knäpp.

påvägen hem iaf så upptäckte jag att i alla brevlådor stack det upp en halv-vikt ikea katalog för 2009. nu börjar den komma liksom. haha schysst. jag måste verkligen åka dit någon dag o kööpa svenska lantchips och ahlgrens bilar o massa annat onyttigt som bara finns där som påminner så extremt mkt om sverige.

Detta har varit en totalt svensk dag. svenskakyrkan, kanelbullar, ikeakataloger, gott&blandat, livräddning o dessutom har jag faktiskt ringt till mammas kusins sons kompis pappa, göran för o höra om jobb o så. ännu mer svenskt !

det som var minst svenskt idag var min cultura-lektion då jag knappt fattade ett skit. hoho, jo okej jag förstod lite. men inte mkt. när folk började resa på sig då fattade jag att hon hade sagt att vi slutade o att vi skulle ses nästa vecka ! asså spanska är galet. o hon prata ändå långsamt.. det gick hur fort som helst. tokigt. jag förstår inte riktigt hur jag ska palla o gå steg 1 o steg 2 parallellt?! idioten talar igen.

livet är gott idag. förutom att jag känner mig sämre idag. asså fan va jag klagar? det är illa då man kommer på sig själv att man klagar o sånt. men va fan. jag har varit sjuk en vecka nu typ o då är det illa. är det ok om jag klagar lite till? tills jag är frisk iaf.. hoppas jag kan åka med itll tarifa på lördag..  orkar inte sitta hemma o inte åka över med båten till afrika.. haha schysst liksom. jaja. kanske blir hemma imorgon. ska kolla om jag har feber ikv innan jag går o lägger mig.. så får vi se.. men men,måste typ gå imorgon ändå.. har två timmar fek och en timma o&l.. jobbigt värre. jaja, det är bara o bita ihop.. jag harju ingen svenska imon iaf, det är ju skönt.. vilket betyder att jag har två timmar hål imorgon. jaja..

kanske ses imorgon då hörrni. det är dags o runda av nu. annars blir det för långt, vilket det redan är säkert.

hope u had a goodtime reading.

lots of love.

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0