Bosatt i España

Jaha, då har man rest hemifrån sängen, vänner o familj. Hjärnan har inte riktigt fattat att jag Bor utomlands, att jag har flyttat?. det känns som vilken charter resa som helst, ni vet, man packar upp, man går ut o kollar hur staden ser ut eller så går man ner o badar, sen kilar man hemåt och hoppas på att äta men när man väl är hemma så serveras det inte alls ngn mat. Dags för siesta. Man vaknar o håller på o dö av hunger vilket betyder att; här lagas det ingen mat, ut på restaurang o käka. När man väl har varit ute o ätit gott tills man håller på o spricka då är det dags för en promenad längs stranden o självklart ett o annat besök på en bar eller nattklubb osv. Charterresa?

Ska bli skönt att får styra upp allt med lite skola, lite disciplin, haha det kan man inte tänka säg att Linn sa?! Men jovisst, det är så true så det finns inte.  Jag vill inte flänga runt på stan varje dag, då hinner jag säkert tröttna.

Haha dessutom så virrade jag o amanda omkring i samma område i en timma för o hitta var vi bodde! Sjukt va roligt det var. Jag vet inte hur många gånger amanda sa "här bor vi" o mina meningar var ungefär "jag känner igen mig" fast i verkliga fall var jag lika förrvirrad som för två sekunder sedan då amanda sa "nu vet jag var vi är". När vi väl hittade fram, vid halv åtta, var vi döhungriga, jättekissenödiga och trötta som sjutton!
Som vanligt här i Spanien verkar det som om värdmammorna lämnar sina barn att äta själva. När vi blev serverade pizza så stack hon bara iväg. Vilket var väldigt tur för vår del eftersom pizzorna smakade något i stil med gamla oliver och kattmat, jag kunde inte äta ett skit. Så det blev Donken till kvällen! Om det ska fortsätta så här kommer ju min vikt fan rusa i väg mer än någonsin, ifs kanske jag får större bröst då? Nej, jag måste fan börja träna med det där Spanska laget!

Jo, eftersom jag ankom sist till min värdfamilj så fick ju jag ta det rummet som amanda inte hade valt. Amanda tog det som hade våningsäng, "walking closet" fast det knappt var en walking closet för den var så himla liten och dessutom hade hon ett jättestort skrivbord där hon kunde bre ut sig så mycket det bara gick. Vad fick Linn för lya då? Om jag säger, rosa väggar, 3 garderober i mini format och orange/röda gardiner, o rosa klädhängare, är det lite i smak av Linn? JAA ! haha, okej.. Väggarna är bebisrosa, lite gulligt så där, men whatever det är naajs ! Sen har jag två vita hyllor precis till höger då man kommer in från dörren, låter det bekant? Nedan för de hyllorna står ett skrivbord i ljust trä, det känns som jag har sett detta förr? De tre vita garderoberna som tar ytterst stor plats är fortfarande tre och passar Linn alldeles utmärkt! Låter det inte som ett rum perfekt för Linn? Skrivbordet, hyllorna, garderoberna, everything !  life is to good to be true, speciellt om man har trådlöst internet!! Ring mig på skype om ni vill, linn.r heter jag.
Okej det finns en sak jag inte tycker om med rummet; SÄNGEN !  jag menar ingen säng kan bli as good as mine.  Saknar den något otroligt mycket. Va fan, den jag har nu är hård som ett stengolv och lakanen är torra som saharas öken, med det menar jag att dom är sträva som sjutton.  Haha men river sig ju iprincip på dom. Usch. Jag vill ha nytvättade lakan som har sånt där sköljmedel på! Så dom blir lena som en bebisrumpa ! Jo, förutom att lakanen är obekväma och sängen är för hård så kommer man ju fan knappt upp i den! Den är typ en meter hög, vilket betyder att man måste vara akrobat för o ta sig upp i den om man heter Linn Runå!
Jaja, min fläkt i taket för det hela mycket mycket mer bo-bart, eller vad man nu säger. Jag skulle inte vilja byta familj, så fall ska det mycket till !


Så nu vill jag Tacka för alla fina små meddelande ni skrivit till mig mina vänner ! saknar er något enormt mycket.

Mor och far, ni är också saknade självklart, men va fasiken, ni är snart här. Så det ordnar sig. Ja, mamma jag äter ordentligt även om pizzan smakade äckligt som tusan. Och Nej jag dricker inte för mycket ! haha

Nu ska jag gå o väcka Amanda o så får vi la käka lite frukost och sedan skulle Charo visa oss skolan (som jag redan sett). Sedan är det dags för ett dopp i det blå, få sanden mellan tårna och svalka min kropp !

saknar, s


L


Kommentarer
Postat av: Hanna NGUYEN

ÅH LINN. hahaha! det låter underbart, keep us updated. pusss

2008-09-03 @ 22:35:13
Postat av: classepappan

det verkar ju kul - men om jag ska fortsätta tjata - ring oss på skype nån gång!

2008-09-03 @ 23:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0