"are you hungry?"

okej.. nu har jag ändå fått sova åtta timmar. skönt men är hur sliten som helst. gårdagen var lugn fast ändå inte..

vale. min söndag såg ut som en söndag borde göra plus att vi gick ut. vi satt på baskins som vanligt sen gick jag nicole o jeanette hem till nicole o fällde några tårar till de sista avsnitten på sex and the city, som jag saknar det! sen var klockan redan åtta o det var dags o pallra sig hem för middag.
vi hade bestämt att vi skulle ta en senare kväll denna söndagen o inte gå ut förrän halv 12. vilket vi inte kunde hålla utan vi sågs vid halv 11 istället. fast då satt vi på bk ett tag för o vänta in jeanette som inte ens hade gått in i duschen vid halv. iaf så satt en lagom pepp nicole och en superpepp linn o grymt goa soffor o bara satt o snacka, vilket var gött.
vid halv 12, som vi sa, så drog vi oss ner till hippo där det satt lite folk.
när jag väl var på min första så mådde jag inte bra. måste varit för gårdagen, hur knepigt som helst. jag som trodde att jag hade kommit ifrån allt den jobbiga bakis-grejen. men icke. gick o köpte en kebab pollo, vilket översatt till er som inte förstår, är: kyckling kebab.. mmm, så gott !
mådde otroligt mycket bättre efter det men tog det ändå himlans lugnt. var trött som en liten linn. men iaf så bar det vidare till champagnebaren då.. som tyvärr var stängd. så det blev old town. där vi almost got our ass kicked. haha nä men vi blev lurade, bartendern var ju helt körd. först hade vi inte betalat för vissa drinkar, sen hade vi köpt fler drinkar som vi inte ens hade beställt, sen hade vi ändå inte betalat för drinkarna, enligt honom. sen förväntar sig killen att vi ska ha jämna pengar? det är väl för fan (ursäkta språket) hans problem om han inte har någon växel? de är ju han som jobbar där? pucko-bartender. Tack vare oscar så gick det hyffsat bra, tack för att du tog tag i det hörru, jag tror alla är väldigt tacksamma.
anyways, väl på old town tappade vi lite folk allt eftersom.. tills roland skriker, the hippo bar is open !! så då stack vi ett gäng tillbaka dit. det börjar på hippo och slutar på hippo? Nepp, tyvärr. det gjorde inte det fastän klockan var runt fyra på morgonen.
helt plötsligt fick alla för sig att gå till mai thai, vilket vi också gjorde kring halv 6 på morgonen. men då ville de att vårt sällskap på mer än 12 pers skulle betala 10e var för inträde... Är de blåsta i hela huvudet? klockan halv 6 vill dom att alla vi ska betala 10e var då de bara har öppet i 30 min till? korkade vakter!
så vi drog vidare, bortåt, in mot stan typ i hopp om att något annat skulle vara öppet. men neej. inte ett skit var öppet så det slutade med att vi satte oss på trottoaren, inte utan för fp, utan denna gång utanför london pub. o där hände oss det konstigaste någonsin som jag någonsin varit med om i funkan?!
en liten bil stannade upp snett framför oss. sedan körde den o parkera. inte av sig själv så klart. ur kliver en man, pretty old i believe. det första han frågar oss då han kliver ur bilen är; are you hungry? ingen uppfattar vad han snackar om förrän han öppnar bagageluckan då verkligen alla springer dit och trängs för att få se vad han gömmer i bilen. han ger folk vita, fräscha baugetter. helknepigt..
asså detta var bara början.. helt sjukt. efter ett tag gav han oss en påse med något i som liknade en coca-cola flaska, vilket det var och alla började norpa åt sig av de fyra plast glas som fanns. inte nog med det, han gav oss en helt oöppnad  liter av sangria, en hel "sopsäck" med bröd o sen bar han på några dikter varav marius fick den ena. sedan delade han ut saker till folk, typ en parfym, som dock var använd o det var bara lite kvar. sedan gav han ett glasögonfodral till någon. killen var störtskön! sedan ville hade ge oss sevenup o massa saker. o sist min inte minst så ville han visa gamla foton från chile, sånna riktigt gamla foton som var bruna. o sen spela han massa hög musik för oss från bilen.
totalgo ! haha, dock såg han ut som bilbo, lite mer propert klädd. men ändå. jag o bosson bara satt o vänta på att någon hemskt skulle hända. jag menar, vem fasen går upp klockan halv 6 på morgonen för att dela ut bröd o dricka till folk o visar bilder? var killen skum?
då han tog ut en liten väska gissade vi kvickt på att han hade ett vapen där i. jag menar, nu när han hade gett oss mat, bekantat sig med oss, time to kill? hohoh.
men detta är faktiskt sant. hela allt det här är extremt sant ! inget ljug. bara sanning !
det tråkigaste med det hela var att folk (de fulla folket) var inte så tacksamma. de spillde ut dricka på marken o de kastade bröd på varandra?! jag tyckte iaf synd om lille bilbo.

senare då han hade gett sig iväg så tappade vi också folk, hela amandas kompis gäng drog hem, vilket vi också var på väg att göra. så vi stod utanför marius ett bra tag och försökte lära oa, eller vad han nu kallades, att göra isprinsesse-piruetter och lyft mm. haha det gick väl helt ok. lite bugg blev det med.. dock var det inte lika roligt då marius skulle sätta sig på bänken, missbedömde totalt var den stod. visst så såg det väl lite märkligt ut från oss andras synvinkel. men han börjad blöda rejält på armen.. stackaren. hoppas han överlevde tills idag!
jaja, när killarna väl började tala om efterfest så lät det intressant. till en början.. tills de sa att de antingen skulle bli i benál eller typ i calahonda.. vilket väljer man liksom? haha, jag o sofia valde inte något av dera, vi pallra oss hem vid sju tiden på morgonen. var inte hemma förrän halv åtta. helt illa !! sov dock ganska gott o ganska länge.

men inte nog med allt detta så har jag typ infektion i ögat. jag trodde det var en vagel men nepp. ögat är totalsvullet.. ser ut som jag fått en bulle i ögat. hoho. väntar tills imorgon o frågar skolsyster vad jag kan göra åt det. ska nog fixa lite koksalt också o sköja det med. sen är det dags för mig att plugga. om jag nu kan det, jag menar om jag nu kan se något med mitt feting öga. det ser ju inte gött ut, men det ser inte så hemskt ut, det skulle kunna tolkas som jag fått en blåtira utan det blåa kring ögat. hihi.

oj, jag glömde ju skriva att anledningen till att vi gick ut igår var för att det var spaniens nationaldag igår, en av de två dagarna. o eftersom denna dag låg på en helgdag så var de tvugna att göra måndagen (idag) till en ledig dag. vilket är sjukt skönt! så mamma o pappa. jag går vanligtvis inte ut på söndagar!

jo, jag vill tillägna en liten rad åt min kära natalie också <3.

Sköt om er!

PUSS

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0