@ baskins

sitter nu på baskins, en heladeria mitt i funkan o tattar internet som bara den eftersom internet hemma i lägenheten är paj ! dock har family guy räddat mitt liv under denna tråkiga period utan internet.
som sagt så sitter här på baskins med massa andra svenska filurer som också är i behov av internet. borde egentligen gå hem o plugga inför mitt spanska prov som jag har imorgon. det är lite svårt o disponera (vet ej om stavningen är rätt :D) tiden här nere, eftersom det fortfarande är fint väder. som ni förstår själa så vill man sola så fort solen visar sig här längs med medelhavet. så, min pluggtid gick till soltid istället. tyvärr. men jag lovar, mor o far jag ska hem o plugga sen !

helgen har varit helt ok, fast ganska så lugn, eller rättare sagt, jättelugn! tränade i fredags kväll o kom inte hem förrän så sent som tolv. så var pretty trött. men träning va gött iaf. känns skönt o vara igång igen :)

igår (lördag) va vi i tarifa surfstaden o skulle egentligen sola o bada som sjutton, men nepp ! det var molnigt, solen tittade fram lite då o då men kallt var det. men fint ändå. hade nog gillat det mer om det hade varit soligt.

sitter o pratar med emelie nu, så jag saknar henne. fick just höra att sp2b har tobias som mattelärare nu, schysst värre ! jag menar en kille som pratar ganska grov skånska och hittar på regler inom matten, hur skönt kille är inte de liksom?! kan han ens matte själv? den frågan tror jag alla donnerelever som har haft honom i matte har ställt sig ett par gånger!

pratade med pappa nyss också. han köpte ny dator förra veckan, den nörden. så glad han är för den. tyvärr har han inte fått chansen att se om hans webcamera fungerar, tråkigt värre. men men, ska väl försöka ringa honom snart o se om det är någon bra kvalité på skiten ! haha, dessutom så vann trelleborg mot kalmar idag, 2-1 blev det, plus att kalmar hade en utvisad. gottigt värre !

ferian är här snart. imorgon om man ska vara exakt. endast tre dagar i skolan denna vecka, super skönt. måndag onsdag o torsdag. spanjorerna här nere festar ju hela veckan lång, tokigt. frågan är bara hur mkt en svensk lite skoljänta ska gå ut denna vecka? todos los días?

haha jo förresten, igår så pajade duschen också, inte bara internet som är av dålig kvalité här i españa. själv munstycket till duschslangen är sönder. så man kan bada men man kan inte tvätta håret på ett normalt sätt !! vilket är ganska jobbigt. som tur är så har vår värdfamilj två badrum, så vi har fått tillståndelse att duscha i deras dusch när vi så behöver.
har bett om o få lite mer frukt o grönsaker nu också, känns bra. lite nyttigare måste vi väl få äta. fick dock kött idag, abóndigas, köttbullar, mumma !

ska gå o sätta mig med de andra  nu tänkte jag. uppdaterar bloggen imorgon. får hoppas att internet funkar by then.

saknar er.

s <3

PUSS

L


Kommentarer
Postat av: pappan

"tillståndelse" att tvätta håret, det låter spännande, hur gör man då...?

annars är det kul för oss gamla kylslagna svenska stötar att läsa om det vackra livet på den varma spanska solkusten, men snart är vi ju där vi oxå, i alla fall under några veckor, vi ses snart, puss



pappa

2008-10-05 @ 19:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0