valet, svensk domare och en skiftnyckel

valet idag ! vilket val? presidentvalet ! i vilket land? USA?! -amanda, ibland förgyller du min dag något så enormt.. haha ikväll/inatt ska pappa och jag sitta o följa president valet.. vem blir det? den gamla mannen eller den svarta mannen? vem hoppas du på?
självklart satt vi på vårt stammis ställe; baskin och hade denna roliga konversation med vår kloka amanda.. det vär även där hon såg den hoppande bönan och den vandrande pinnen ! hoho. sikken tjej alltså, ibland undrar man var hon får allt i från !

efter baskin gick jag o nicole hem till mig o såg på film vilket inte blev så lyckat eftersom min dator hade lite problem och filmen ville inte alls spelas upp som en normal film, utan den skulle hacka i varenda scen... så vi bestämde oss för att se på svensk-tv istället.. så superbra. vi såg på lilla sportspegeln där vi tyckte oss se en liten jeppe.. dessutom såg vi en gammal bosson i "vem vet mest" fast han visste minst ! ah, kul, jättekul, faktiskt ! så enormt likt !

idag hade jag utvecklingssamtal som gick ganska bra, hoppas jag iaf. haha.. det gick ju inte dåligt direkt.. det var äl rätt chill.. mor o far tyckte att torulfs tjöt var lite för snabbt för deras öron.. de är ju inte riktigt vana att höra torulf prata.. ! han är nog en av de människorna som jag känner som pratar snabbast av dom alla ! helgalen !

när vi idag skulle gå hem från restaurangen så märkte jag att det satt ovanligt mycket folk utanför alla barer som visade fotboll. så jag var tvungen att stanna till.. liverpool-atletico madrid.. det stod 0-1 till atl.m 95e minuten då den svenske domaren (heja honom) dömde straff till gerrard och hans liverpool. självklart, så iskall som han är, så sätter han den perfekt och målvakten gick inte ens åt rätt håll. sååå himla gött ! okej okej, det kanske inte skulle varit straff men nu blev det så o allt kan inte vara rättvist :P haha alt. m har ändå bättre i målskillnad jämfört med liverpool.. men hey, go liverpool !

dessutom måste jag tillägna en rad till vår tennisprofil Lennar Berglelin som är död. anledningen till att han får en minnesvärd line på min blogg är för att denna man har jag ständigt blivit påmind, av min kära far, om när det kommer till den svengelska biten.. det var nämligen så där att då björn borg och lennart bergelin var påväg att wimbeldon så gick deras bil sönder. lennart, coachen var ju då tvungen att fixa detta, för bb kunde ju självklart inte missa denna stora tävling. han, så bra på engelska som han var tyckte att "do you have what we in sweden call skiftnyckel?" lät alldeles utmärkt !
- detta är minnesvärt -
nu undrar ni säkert då var skiftnyckel egentligen heter på engelska.. istället för att ni ska behöva sitta o leta up det på google eller slå upp det i nationalencyklopedin så heter det adjustible wernce o uttalas ajöstiböl rensh, bara så ni vet, glöm aldigt det. för det gör inte jag.

så time to sign out, se lite på amerikanska valet ochborsta gaddarna men innan ska jag dricka te så jag inte somnar :D natti natt på er.

älskar dig seb, home by xmas, saknar dig. <3

PUSS

L


Kommentarer
Postat av: .-...

ta kontakt med din babygiirl! you know who, em.

miss you alot

2008-11-05 @ 17:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0