amanda wadström och matte..

idag har varit en knepig dag.. det börja med att jag glömde nyckeln hemma i lägenheten hos mor o far så de fick komma o lämna den till mig innan jag gick hem plus att det var perfekt så att de kunde bära hem några böcker till mig :)

men annars har det varit en ganska rolig dag, speciellt amanda. hon har förgyllt min dag ganska mycket. här kommer några minnesvärda citat sagda av självaste amanda wadström;
det börjar lite lungt med första lektionen på två timmar som är matte b, amanda jag natta och oskar sitter ute i bamba o försöker plugga lite halvt så där.. plötsligt dyker larsson upp och jag ber honom om hjälp med mina matte c uppgifter eftersom jag inte kom åt mina matte b böcker i skåpet.. anyways.. undertiden då vi löste min fula uppgift så ville amanda ha lite hjälp mitt upp i allt och efter att ha löst en hyfsat enkel uppgift så får hon ur sig med en suck: " asså detta måster vara matte ö eller något.." - okej nu tänker ni kanske 'vilken lam humor de måste ha' men seriöst, måndag morgon, alla är stentrötta och kan iprincip skratta åt vad som helst speciellt när amanda utmärker sig ! hoho
nästa lilla citat som var superduper klockrent var ju självklart amandas idé om hur man ska uppfatta roten ur, jag trodde seriöst jag skulle trilla av stolen.. "jag går ner, jag går upp och jag går hem" amandas sätt att tolka roten ur..
de tredje utmärkta citat av amanda var när jocke efter några tappra försök försökte få amanda att förstå hur pq-formeln fungerade o det var en hel sida med uträkningar.. (om man pratar amandas mega stil som i ett word dokument skulle bli ungefär storlek 36) anyways så slängde hon ur sig något begåvat som: "vad har hänt här, jocke?" jocke svarar då: "ja, jag vet inte.." amanda kommer då på en mycket trovärdig line som hon bara måste få ur sig: "jag har typ spytt eller något.."
så här roligt kan man ha på en matte b lektion en måndagmorgon om man umgås med amanda wadström, tack för att du förgyller våra dagar !

det fortsatte men härlig ord från amanda.. denna gången fick jag från en anonym källa reda på gosigheter som pågick hemma i min o amandas lägenhet.. "åh, tänk om du var esmeralda!" o ja vem hon med dessa kärleksfulla ord delade var en trevlig pojk vars namn börjar på f och slutar på redrik .. hoho !

sedan har amanda även svårt att komma ihåg vår kompis namn.. parasto.. jag tror hon i helgen fick parasto till eroski, fråga mig inte hur?! pasta har jag hört att någon under hela förra året använde sig av.. men va fan amanda, vad tänkte du med då du kom på eroski?! jag är ledsen parasto, jag ber om ursäkt för min kära roomie, amanda wadström, åter igen.

nu ska jag ta mig en rejäl huskur och stå emot alla förkylningar som alla har dragit på sig under halloween helgen !!

GODNATT PÅ ER !!

PUSS

L


Kommentarer
Postat av: n

anonyma källan vill ha betalt har jag hört.

2008-11-03 @ 22:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0