sverige, regn o iskallt

hej på er allesammans ! det är så sjukt otroligt att jag är hemma i sverige bara för några dagar.. allt känns så overkligt.. fast fortfarande lika kul o konsigt som det alltid varit då man spenderat tid med sina nära o kära :)

det började i onsdags, oj vilken resa. asså jag har aldrig varit med om sjukare?! haha det börja med att jag från malaga flög till madrid för att sedan ta ett annat plan därifrån till cph o därifrån skulle sedan tåget ta mig hem till Gbg. jag hade tur i oturen kan man väl kanske säga. på hela resan till cph, åkte rigas basket lag med, ohja, vilka snyggingar dock gick de ju inte o kommunicera med två-meters-långa-obegripliga-balkan-människor, haha. anyways så gick resan bra från malaga till cph. men där blev det kaos. eftersom jag kom dit rätt tidigt så tänkte jag att jag kunde boka om min biljett så jag gick till kassan o skulle fixa det men efter en kvarts väntetid säger han till mig att du har bokat denna på sj så du kan inte boka om den här o dessutom så går det inga tåg just nu mellan cph och sverige, alla är inställda på grund av tekniska fel. han ville inte ens förklara för mig hur jag skulle ta mig till sverige, utan jag fick fan pressa ur det ur homom ! vilken jävla kille alltså. jaja, men tillslut efter massa tjafts så sa han gå till bussarna o ta en därifrån till swe.  jaha tänkte jag, gick ur kön och kollade febrilt efter en jävla skylt där det stod bussar. men inte fan fanns där någon skylt?!  men det löste sig tillslut o jag hittade utgången till bussarna. men där var det helt otroligt mycket folk o tänker er lilla linn ska ta sig fram till första bästa buss när det är miljoner, biljoner människor som också ska på bussarna. iaf så kom jag på den tredje bussen i god tid för att kanske hinna med mitt tåg i lund.
Bussen stannde bara vid malmö syd, alltså fick vi därifrån ta tåg in till malmö, o jag som skulle till lund o göra ett byte där.. äsch.. asså så himla krångligt.. jag fick åka från malmö syd in till malmö, därirfrån ta tåget till lund o sen från lund kom jag äntligen i tid till mitt tåg till göteborg. o mitt upp i allt så skulle jag ju självklart ringa till mor o far nere i spain o berätta läget och sen skulle jag ringa till sofia o säga att jag är påväg o är hemma inom några timmar.. det vr ju bara det att mitt svenska nummer hade ett utgångsdatum 8/11, så himla typiskt va ! så där var det 150kr rätt ur plånboken bara så där.. helt hemskt.. jaja, nytt nummer nu iaf i swe, stannar till imorgon för er som har lust o höra av er :) 0730... fan jag kan det inte :S måste ringa sofia då o hon har lektion nu :/ jaja ni får nå mig på mejl eller något :D

men åter till mitt resande och mitt besök i swe. när jag väl kommer fram till göteborg ser jag fem fel. emelie, clara, sofia, johan o persson.. ne okej de va väl inget större fel på dom .. haha nämen de stod bara stilla o höll inte ens utkik efter mig :P haha jag hade kunnat gå förbi dom utan att dom hade sett mig. fast självklart så såg dom mig o jag blev direkt överfallen av, tro det eller ej, clara emelie o sofia. wohooo så gött o va hemma !
Johan o persson var ju också där, sikka killar alltså, de e sånna favoriter ! o så himla snällt av dom. de skjutsade mig hem o inte nog med det, det var johan som körde..woho, galenpanna, kör som en dåre.. ne, du kör jättebra johan :) hoppas du fixar körkortet tills jul då jag kommer hem !

sen åkte vi hem till mig, käka pizza o godis o såg på chuck and larry, haha sån sjukt bra film ! johanna kom o joinade oss också. myspys. radarparen själva, emelie johanna sofia o clara, helt amazing people. i love 'em. sen sov alla hos mig. o sjuuukt va skönt de va o komma hem till sin egna säng o bara.. gotta sig. haha som jag har saknat den dära sängen alltså. min säng i spain är ju heltgalen hård. varje morgon då man stiger upp så känner man sig helt mörbultad!

torsdag, vi vaknar upp, solen skiner lite halvt så där o det är blött på marken o nakna träd. kan det bli mer höst i sverige än så här. det är bara o tycka om det, i like it. tyvärr var det ju en aningen sorglig dag. jennifer, vår älskade vän och klasskamrat. vi saknar o älskar dig så. vi tänker på dig. R.I.P
det var nog det hemskaste jag varit med om tror jag. det var så enormt hemskt o se familjen o speciellt patrik o glenn. men även alla unga människor från grundskolan, skolan, stallet, överallt. hemskt.

iaf så bestämde vi (clara sofia o emelie o jag) för att hitta på något efter en sån här hemsk start på morgonen. så vi åkte in till en thai-restaurang o käkade. där vi hade sjukt kul. asså mina vänner är inte riktigt kloka i huvudet ibland :P haha
sedan drog vi vidare till mums o drack te. sen kom bosson o jeppe förbi o tyckte att bedrövligt att vara hemma i swe utan jacka. haha. stackars killar..
efter mums så åkte vi hem till moi för att packa o se på film. filmen gick ju åt helvete, den var ju helt sjukt dålig så vi bytte minst 3 gånger. så tråkigt. sen satt vi bara o snacka o jag packade allt jag behövde ha med mig hemifrån o så där. hoho. kul kul !

o nu sitter jag hemma hos emelie o ser ut på det gråmulna vädret.. det är hemskt o de spöregnar.. jag hoppas emelie har ett extraparaply här så jag slipper bli genomblöt då jag ska smyga mig in på donner o säga hej till alla galningar där. jag är typ nervös, shit jag ska fan träffa mina gamla o nya klasskompisar, woho, galet ! så nu ska jag faktiskt hoppa in i duschen o sen ska jag kila iväg.

den som skrev en kommentar om att jag borde skriva längre inlägg - jag hoppas detta räcker längdmässigt. jag orkar faktiskt inte skriva mer nu :P haha

sköt om er så ses vi kanske i funkan imorgonkväll !

PUSS

L

Kommentarer
Postat av: Anonym

Data nörd lilla barn

2008-11-14 @ 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0