Johan är min poet

Kvällen

Ikväll vi var sporrade som få, ut på krogen vi skulle gå

Vi gick till chez, det var full fest

drack öl och konsumera nötter, spillde ut ett glas framför servitrisens fötter, hon blev trötter

Vi var stora och macho spela, vi på 60 kronor som hittades i baren dela

Spände armen, "kom och känn", sålde en cigg för 50 spänn

Cigaretten för finsmakar'n inte dög, Persson introducera en riktig bög

Vi kung i baren skulle kora, taxichauffören var en riktig hora

sa till min tjej att du är fin, han fortsatte att vara ett riktigt svin

vi på grund av detta en springnota utförde, han efter oss med taxin körde

hack i häl och orden löd: Nu det handlar om liv och död

men tur som var, han hade ätit för mycket i sina dar

han halka efter och hemåt det bar

jag min kompis för sin kondition hylla, vi skratta högljutt åt vår karatefylla


Johan Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0