funkan efter en himla massa tur

hoho, efter en lång o krånglig tillbaka resa till malaga så är jag äntligen framme och super hungrig. helgalen resa.. till o med knasigare än resan till gbg.
det hela började med att jag hade ställt klockan på kvart i åtta för att sedan ta vagnen till centralen för att därifrån ta direkt tåget till cph. jag gick upp kvart i åtta då klockan ringde och klädde på mig men kände bara hur trött jag var så jag gick o la mig igen o ställde klockan på halv 9. o va tror ni hände? jo, jag försov mig. emelie vaknade av ett ryck o frågade va klockan var. jag trodde jag skulle få en chock då jag såg på mobilen att klockan var 9 !! asså, då var det bara, hoppa upp ur sängen, kasta på sig ytterkläderna och ut med väskorna i hallen. emelie mina andra halva, min bättre halva, gjorde en liten matsäck till mig med pepparkakor, juice och frukt :)
sen sprang vi ner till spårvagnshållplatsen o insåg att där gick inga vagnar så jag skulle komma i tid till mitt tåg. i iver ringde jag o väckte persson o bad honom skynda sig ut till bilen. men så illa som det var så hade han inte bilen hemma :( illa.. förlåt persson att jag ringde o väckte dig ! jag ber så hemskt mycket om ursäkt.
så istället blev det ett samtal till taxi göteborg. lita inte på det dom säger i telefon till dig "jag skickar en taxi direkt" den kom ju fan efter 10 minuter.. så vi körde fort som fan till centralen o påvägen frågade chauffören om vi hade pengar,vilket vi inte hade.. det hade clara som skötte ställningarna på centralen. herregud, vilken stress vilken kaos. iaf.
när vi kom till centralen var det bara att kasta sig ur bilen slita med sig väskorna o springa till spår 12. så typiskt värre, jag missade tåget med bara några sekunder. det åkte precis framför ögonen på mig. då, just då, då drabbades jag av panik ! det första jag tänkte var, helvete, mamma o pappa kommer döda mig om jag inte hinner med flyget i cph..
vi gick iaf till swebus o där fanns de en biljett till en direktbuss till cph som skulle gå kl 10, snacka om tur. så ja, den bussen var det bara att slänga sina väskor ombord på o somna in i djup dvala.. haha det tog mig 4 h o 45 min att åka till cph.. helsjukt !!

iaf, när jag kom fram till cph så fick jag ta mig igenom alla 3 terminaler för att komma fram till check-in kassorna.. typiskt som det var så stod det en galen kvinna framför mig som inte verkade ha flugit på flera år o dar. för det första hade hon en väska som vägde 6 kg för mycket. sen hade hon tre påsar handbagage och i dom hade hon bland annat 3 st 5dl gräddfilsburkar. hahah kvinnan var ju galen. haha så hon fick flytta på sig så vi andra i kön kunde få gå före.. men det värsta var ju att hon började lipa o grejer. hahah sjukt !

sen fortsatte jag upp mot gaten o där hann jag käka en liten liten macka. sen slocknade jag så fort jag satte mig på planet. o bar flyget tog mig ungefär 3 h 45 min. totalgalet lång tid.

jaja nu kan vi ju lugnt konstatera att min resa till gbg o tillbaka till malaga har varit helsjuk o totalgalen, eller vad säger ni?

i jul ska jag fan inte missa något flyg eller tåg eller något ! då jävlar ska jag komma hem hel, kry o utan  förseningar !

PUSS

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0