tid

tomteskaran tassa nätt på tårna, nätt på tårna, tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tapp tipp tipp tapp.. ah, så kan man väl säga.. eller sjunga.. som vi i kören gjorde idag. utan vår sångledare jeanette och utan att kunna låtarna. helt galet. jag fick springa från mitt företagsekonomiprov till casa de la cultura.. haha, hann o öva in sångerna 2 gånger innan de va dags för action.
usch. jag trodde jag skulle svimma då jag såg hur några spanska håriga män lyfta in en tv-utrustning.. fick då, på plats, förklarat för mig att detta ska sändas på tv, fuengirola tv !! jävla helvete.  då vart man ju ännu mer nervös.. min scen skräck är inte att leka med ska jag säga. jaja. de gick måttligt bra iaf. diplom fick vi som sjöng och amanda, lotta och fredrik fick sig ett gott skratt. haha jag såg allt hur ni försökte gå mig o skratta och hur ni verkligenförsökte hålla igen truten i vissa lägen :)

idag har jag verkligen trott att jag har haft mer tid än vad jag egentligen har haft. usch tiden har gått så himla snabbt.. det började imorse. jag trodde verkligen jag hade tid. men icke.. jag fick ta med mig mackan i handen o typ springa till skolan. folk bara stirrade på mig o undrade liksom, va fan käkar hon gåengdes för? ah, nä usch. så jag slängde den och tryckte i mig en clementin i farten.
ah, väl i skolan vart jag astrött för jag stressat så mycket. så ah, fek timman va ju helt åt skogen. tänkte att lite matte c pluggande kunde väl inte skada.. jag hade ju trotts allt inte gjort läxan.. vilket inte en kotte hade gjort.. men iaf, plötsligt var det liksom dags för matte c o då hade jag inte ens gjort ett tal.. var försvann tiden?
ah, sen fortsatte det då. jag gick ner o käka lunch efter två timmars näst intill obegriplig matematik. och då var klockan halv ett på dagen, yes, tänkte jag. äntligen lite tid o plugga fek b inför provet.. 1.5 timmar närmare bestämt.. men nej. då fick man höra att det var obligatoriskt för alla gymnasieelever att gå till lappland (ett klassrum för er som inte förstår det) för att gå på en föreläsning om de olika poliserna i funkan och droger och alkohol. visst tänkte jag oj vad intressant. men hinner jag det? ja de e eklart de börjar ju klockan ett, de kan ju inte hålla på längre än en timma. så ja, jag gick dit. fullt med folk. satt o plugga fek b ändå där bland folkmassan.
iaf. torulf går in till samlingen precis innan de ska sätta igång o säger att de som ska göra fek b provet kommer direkt då föreläsningen är avslutad. jaja, visst tänkte jag, inga problem.
men ah, då vi väl satt där o lyssnade på en spansktalade polis och en väldigt rolig tolk; gabi så hann tiden sticka iväg ännu mer, klockan var redan tjugo över två.. jaha.. ah, så stack lotta iväg.. tänkte att fan.. jag måste också gå, men jag vill lyssna mer.. för jag menar philip och danis berättelse om två bögar och en hårig arab var rätt rolig. haha.
men iaf, helt plötsligt får jag för mig att, skit i det, jag måste göra provet. för jag måste ju sedan efter det hinna till övningen med kören innan vi skulle uppträda.
well.. ja gick ut därifrån.. natta också.. så skulle jag gå på toa.. o ni vet ju själva, tjejer hur det blir när man går på toa, inte för att man sitter där länge o trycker ur all lunchen utan ja menar att man spenderar jävla massa tid framför spegeln. det är säkert så för er killar också. men ah jag vet inte. jag glömde iaf totalt bort tiden igen..
sprang bort till dalarna (ytterligare ett klassrum på svenska skolan) och gjorde provet..

....det tar inte slut här än hörrni. nu handlar det om vad som hände här.. denniz, amanda, lotta och linn wiberg kom in på lektionen o sa till mig att de var dags o gå nu med kören eftersom vi vr tvungna att vara där innan de började. gaaah jag höll på o bli galen !!

anyways, sprang med nils och lotta bort till casa de la cultura och stressjöng.. inget vidare. hann inte ens sjunga upp, så illa var det.
jaja, uppträdandet var inte så långvarit, det var det enda som jag trodde skulle ta lång tid som inte gjorde det. vilket var väldigt bra. sen ville denniz o amanda gå till teterian o eftersom jag inte hade hunnit göra klart min robbie williams-presentation i skolan idag så tänkte jag att jag skulle kanske kunna behöva lite hjälp från en spanska steg 4 elev, denniz ! så ah, vi gick dit.. jag hann skriva klart allt med en del fel. men ändå. så när jag vart klar gick vi hem.
väl hemma så var klockan fan tio över åtta?! tiden, var tog du vägen hallå???

och nu sitter jag här. hade tänkt o lägga mig tidigt idag. fast ifs så är detta ganska tidigt för mig. klockan är snart ett. ganska lagom. ska dock upp tidigt imorgon. o har en viktig presentation imon.. plus att de e nobel middagen imon.

jaja, detta var ett inlägg om tid.  ett långt sådant. så om ni orkat läsa hit så ta mitt tips:. ta väl vara på tiden, all tid är dyrbar.

natti på er läsare

PUSS

L


Kommentarer
Postat av: Denniz

Men hallå, så farligt var det inte.

Fuengirola TV, 200 tittare HAA.

I löve Tateria, det är så mysigt där.

Låt oss gå dit igen tkr jag.

Ta hand om dig och jag vet att du är

snyggaste bruden i kväll på Nobelmiddagen :P

Kramisch

2008-12-11 @ 15:38:25
URL: http://dennisbarvsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0