känslor, goa känslor

denna dag har varit fylld med mängder av goa känslor som man bara älskar o vill ha mer av!
jag menar hur underbart är det inte när solen skiner o det är klarblå himmel o man har en superduper bra bok som bara blir bättre o bättre för varje sida man läser? Just nu: Innan jag dör av Jenny Downham
men känslan då man har läst i timmar och sitter i soffan o känner att ögonlocken börjar långsamt trilla ner o man låter dom falla.. den känslan alltså.. den är otrolig.. goast är det då man bara kan sluta ögonen o drömma sig långt långt bort o sedan vakna och fortsätta läsa den underbara boken!
fast det finns fler känslor jag fångat under dagen, till exempel. hur jobbigt det är att ta sig till träningen o inse att bussen är totalt försenad (ingen go känsla) men känslan att sedan vara på plats i någorlunda tid och börja sätta igång på riktigt är lovely !! men ändå, känslan efter en träning är otrolig. man känner sig oerhört nöjd och belåten. samtidigt som man känner sig lätt som en fjäder då man åker hem så känner man sig tung som en sten när man ställer sig i duschen. hela kroppen är verkligen utmattad efter 1,5 timmars varvning av fys o spel.. det är då man bara vill sätta sig ner i duschen o sluta ögonen o bara känna värmen från vattnet o se hur fingrarna långsamt förvandlas tills må ljusa russin...
sedan har vi ju den goa känslan att kunna gå o lägga sig i en helt nybäddad säng. lakan som luktar tvättmedel o är lena som en bebisrumpa..
en go känsla hade ju varit om sebastian inte ringde mig klockan halv fem på morgonen utan lite tidigare.. eller senare.. fast, ändå så är det en go känsla att bara få höra hans röst.. så den känslan får gärna bestå :)
känslan att det var den 18e idag var också en väldigt go känsla. den känslan kan också få följa med i framtiden..

allt det här med goa känslor har tagit över min tråkiga måndag. jag tror jag kan leva med det faktiskt :P

L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0